Sto Timoni

Ford: «Δεκάρι» αυτόματο κιβώτιο για επαγγελματίες

Ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 10 σχέσεις μετάδοσης ετοίμασε η Ford για τα μοντέλα της που βασίζονται στο δημοφιλές επαγγελματικό Ford Transit με πετρελαιοκινητήρα 2.0 EcoBlue 170 PS και κίνηση στους πίσω τροχούς. Το νέο κιβώτιο αναμένεται να προτιμηθεί από πολλούς επαγγελματίες για την ευχρηστία και πρακτικότητά που θα προσφέρει σε βαρύτερα οχήματα – μετατροπές, οχήματα διανομής τροφίμων, οχήματα έκτακτης ανάγκης, τροχόσπιτα, καθώς και στις δημοφιλείς, εργοστασιακής κατασκευής 15-θέσιες και 18-θέσιες minibus εκδόσεις του Ford Transit. Ενώ οι επαγγελματίες χρήστες και διαχειριστές στόλων θα εκτιμήσουν την αποδοτική λειτουργία και την ικανότητα τα ρυμούλκησης που φτάνει τα 2.800 κιλά.

Φέροντας την υπογραφή των μηχανικών της Ford, το νέο αυτό κιβώτιο αποτελεί προϊόν εσωτερικής εξέλιξης της εταιρείας, όντας δοκιμασμένο στο παρελθόν σε διάφορά μοντέλα της μάρκας, όπως είναι τα βραβευμένα Ranger και F150 και η υψηλών επιδόσεων Mustang. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο αποτελεί προϊόν εξέλιξης των μηχανικών της Ford, ενσωματώνει περισσότερες από 20 τεχνολογικές ευρεσιτεχνίες.

Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων των 10 σχέσεων πλαισιώνει το υπάρχουν αυτόματο των 6 σχέσεων, το οποίο παραμένει διαθέσιμο για τις «χαμηλών βαρών» προτάσεις του Ford Transit με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το ευφυές κιβώτιο ταχυτήτων της Ford είναι σχεδιασμένο για να ελαχιστοποιεί το κόστος καυσίμου για ιδιοκτήτες και χρήστες χάρη στην πυκνή κλιμάκωση των σχέσεών του, η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος στροφών. Με 10 διαθέσιμες σχέσεις μετάδοσης ο κινητήρας 2.0L EcoBlue 170 PS μπορεί τώρα να λειτουργεί πιο συχνά στο σημείο της μέγιστης απόδοσής του, προσφέροντας συγχρόνως πιο άμεση απόκριση στην οδήγηση. Χάρη στο προσαρμοζόμενο σε πραγματικό χρόνο πρόγραμμα διαχείρισης των αλλαγών, το κιβώτιο «αντιλαμβάνεται» τις μεταβαλλόμενες συνθήκες με αποτέλεσμα να επιλέγει την ιδανική σχέση προκειμένου να διασφαλίσει βέλτιστες επιδόσεις, οικονομία καυσίμου ή πολιτισμένη λειτουργία, ανάλογα με την περίπτωση. Σύμφωνα με την Ford το κιβώτιο αυτό προσφέρει όχι μόνο εξοικονόμηση οικονομία αλλά και αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.800 kg.

Με το νέο 10-άρι αυτόματο κιβώτιο, το Transit προσφέρεται σε εκδόσεις με μικτό βάρος οχήματος (GVM) από 3.500 kg έως 4.600 kg, με μονούς ή διπλούς πίσω τροχούς. Παράλληλα διατίθεται σε εκδόσεις chassis cab, minibus και van, ενώ το μέγιστο Μικτό Βάρος Συρμού (GTM) των 6.100 kg καθιστά το Transit με το νέο κιβώτιο ιδανικό για χρήση σε οικοδομικές εργασίες, στον τομέα υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή στη βιομηχανία ψυχαγωγίας όπου συχνά απαιτείται ρυμούλκηση εξοπλισμού.

Από τεχνική σκοπιά

Προσομοιώσεις σε υπολογιστή βοήθησαν στη βελτιστοποίηση της αρχιτεκτονικής του κιβωτίου με αποτέλεσμα τα οφέλη που προσφέρουν οι περισσότερες σχέσεις μετάδοσης να υπερκαλύπτουν τις απώλειες ενέργειας που προκύπτουν λόγω των συχνότερων αλλαγών.

Η τεχνολογία Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS) της Ford – μία από τις 20 που κατοχυρώθηκαν κατά τη διάρκεια εξέλιξης του εν λόγω κιβωτίου – αυξάνει την ακρίβεια πίεσης του συμπλέκτη και μειώνει το χρόνο σύμπλεξης/αποσύμπλεξης ώστε να επιτυγχάνονται ταχύτερες και πιο ομαλές αλλαγές των σχέσεων – γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την παροχή περισσότερης ροπής σε συνθήκες λειτουργίας αυξημένου φόρτου. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν λιγότερο γκάζι για να έχουν το ίδιο αποτέλεσμα σε θέματα επιδόσεων.

Ένα νέο λιπαντικό για συστήματα μετάδοσης με χαμηλό ιξώδες επιφέρει μείωση των εσωτερικών τριβών, αυξάνοντας έτσι περαιτέρω την οικονομία, ενώ παράλληλα περιορίζει τη φθορά των εξαρτημάτων και την ανάγκη για τακτική αντικατάσταση. Μία αντλία με μεταβαλλόμενα πτερύγια αλλάζει την παροχή ανάλογα με τις ανάγκες, κάτι που μειώνει στην πράξη τις απώλειες ισχύος και προσφέρει πολιτισμένη λειτουργία. Ο μονόδρομος συμπλέκτης μειώνει επίσης σημαντικά τους κραδασμούς και την τραχύτητα κατά τη διάρκεια αλλαγών με χαμηλές ταχύτητες κίνησης, προς όφελος των οδηγών που περνούν πολλές ώρες στο όχημα.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 10 σχέσεων της Ford είναι ρυθμισμένο ώστε να συνεργάζεται καλύτερα με την τεχνολογία Auto Start-Stop και να επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η επιτάχυνση που παρέχει είναι ομαλή και προοδευτική τόσο στις χαμηλές ταχύτητες, όσο και κατά την εκκίνηση του οχήματος στάση.

Σχεδιασμένο να λειτουργεί κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες, το κιβώτιο έχει δοκιμαστεί για την αντοχή του σε περισσότερα από 6 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών στη φάση εξέλιξης, συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων χιλιομέτρων σε σκληρές off-road διαδρομές.

 

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031