Sto Timoni

DS matrix led vision: προβολείς που δεν τυφλώνουν

Η προηγμένη τεχνολογία DS matrix led vision που προσφέρει η DS Automobiles είναι ένα αναμφισβήτητο πλεονέκτημα σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια, καθώς αυξάνει την ορατότητα φωτίζοντας το δρόμο σε μεγαλύτερη απόσταση, χωρίς όμως να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς.

Τη νύχτα, ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος είναι σημαντικά αυξημένος λόγω της αναπόφευκτα μειωμένης ορατότητας και αυτό είναι κάτι που αφορά ιδιαίτερα όσους κινούνται στο στο επαρχιακό και στο εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και δευτερευόντως όσους οδηγούν σε αστικές και περιαστικές περιοχές. Η τεχνολογία DS matrix led vision έρχεται να προσφέρει καλύτερο φωτισμό και αυξημένη ορατότητα στον οδηγό του οχήματος, χωρίς ποτέ να ενοχλεί τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Τα νέα High Tech φώτα της DS αποτελούνται από δύο διαφορετικά μέρη, με τρία τμήματα LED για διασταυρούμενη δέσμη και μια μονάδα MATRIX BEAM για κύρια δέσμη.

Σε κάθε πλευρά, η κάθε μονάδα MATRIX BEAM χωρίζεται σε 15 ανεξάρτητα στοιχεία LED που ανάβουν και σβήνουν προοδευτικά, ανάλογα με το περιβάλλον, έτσι όπως καταγράφεται από μια κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ.

Με τον τρόπο αυτό, η δέσμη φωτός προσαρμόζεται αυτόματα και καθιστά εφικτή την οδήγηση με τη μεγάλη σκάλα των φώτων χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου.

Τι λέει ο Kώδικας Oδικής Kυκλοφορίας;

Ο Ελληνικός ΚΟΚ, για τη χρήση των φώτων μεγάλης σκάλας (φώτα πορείας) αναφέρει πως «τα φώτα πορείας απαγορεύεται να τα χρησιμοποιούμε εντός κατοικημένων περιοχών, όπου ο φωτισμός του οδοστρώματος είναι αρκετός, καθώς και όταν το όχημα βρίσκεται σταθμευμένο. Συνεχή χρήση στα φώτα πορείας κάνουμε μόνο όταν βρισκόμαστε εκτός κατοικημένης περιοχής, ώστε ο οδηγός να μπορεί να βλέπει σε μεγάλη απόσταση».

Αυτό σημαίνει πως η μεγάλη σκάλα (φώτα πορείας ή κοινώς… προβολείς) πρέπει να παραμένει απενεργοποιημένη όταν το όχημα διασταυρώνεται με άλλο, προκειμένου να αποφεύγεται η ενόχληση του οδηγού στο αντίθετο ρεύμα, καθώς μπορεί να τον φέρει σε δύσκολη θέση και να βρεθεί το όχημά του σε πορεία και θέση που δεν είναι επιθυμητή.

Πως λειτουργεί

Φεύγοντας από την πόλη και μπαίνοντας σε έναν επαρχιακό δρόμο, όπου το σκοτάδι της νύχτας έχει καλύψει τα πάντα, η κάμερα που βρίσκεται στο παρμπρίζ του DS 3 CROSSBACK ανιχνεύει την έλλειψη φωτός. Η πληροφορία αυτή αποστέλλεται στους προβολείς DS MATRIX LED VISION και η μονάδα MATRIX BEAM ζωντανεύει.

Δεκαπέντε υπομονάδες φωτισμού σε κάθε φωτιστικό σώμα φωτίζονται προοδευτικά από το εσωτερικό προς το εξωτερικό, αλλάζοντας σε κύρια δέσμη. Είναι σαν εντυπωσιακό κινηματογραφικό εφέ για όσους το βλέπουν μέσα από το αυτοκίνητο. Ο δρόμος και η διαγράμμισή του, φωτίζεται. Η οδήγηση είναι ασφαλέστερη, η προσοχή του οδηγού αυξάνεται χωρίς προσπάθεια από τον ίδιο.

Σε μεγάλη απόσταση, εντοπίζεται φως. Ένα άλλο αυτοκίνητο πλησιάζει. Η κάμερα το βλέπει και παρακολουθεί την πορεία του. Αμέσως, οι μονάδες φωτισμού MATRIX BEAM που φωτίζουν το αυτοκίνητο που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση σβήνουν για να δημιουργήσουν μια ζώνη που δε φωτίζεται, άρα και δεν ενοχλείται ο οδηγός του αντίθετα κινούμενου οχήματος. Δεξιά και αριστερά από το αντίθετα ερχόμενο αυτοκίνητο, ο φωτισμός του DS MATRIX LED VISION, παραμένει ανεπηρέαστος. Το σύστημα DS MATRIX LED VISION μπορεί να διαχειριστεί την παρουσία άλλων αυτοκινήτων και στις δύο πλευρές του δρόμου, προσαρμόζοντας τις 15 μονάδες του, ώστε να επιτρέπει την οδήγηση με τη μεγάλη σκάλα ενεργοποιημένη, χωρίς να θαμπώνει ποτέ άλλους οδηγούς.

Ο Étienne Menant, Brand Project Manager, DS 3 CROSSBACK αναφέρει: «Αυτή η δυναμική διαχείριση και ο διαχωρισμός του φωτισμού σε μονάδες, επιτρέπει την απόλυτη προσαρμογή του φωτισμού στην τροχιά του DS 3 CROSSBACK και η εκπεμπόμενη ισχύς προσαρμόζεται επίσης στην εκάστοτε περίσταση».

Εδώ  για να δείτε την λειτουργία του DS MATRIX LED VISION.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

1 comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930