Sto Timoni

Υδρογόνο στο χιόνι με 460 ίππους: LEITWOLF h2MOTION

Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και υδρογόνου εξακολουθεί να βρίσκει εφαρμογές, σε πείσμα της επέλασης των κυψελών καυσίμου. Πρόσφατο παράδειγμα το μηδενικών ρύπων μηχάνημα χιονοδρομικού κέντρου LEITWOLF h2MOTION που έπιασε δουλειά στην Αυστρία.

Το στοιχείο της οικειότητας με την τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης και το μέγα προσόν των μηδενικών ρύπων συνδυάζει το LEITWOLF h2MOTION, ένα “ρατράκ” (snow groomer) που έχει σχεδιαστεί για «βιώσιμη» προετοιμασία πίστας σε μεγάλα χιονοδρομικά κέντρα και είναι προϊόν της ιταλικής εταιρίας PRINOTH, που έχει έδρα το Vipiteno της Ιταλίας.

Εξοπλισμένο με έναν εξακύλινδρο κινητήρα 13 λίτρων που αναπτύχθηκε από την FPT Industrial, το LEITWOLF h2MOTION αποδίδει 460 ίππους (338 kW) και 2.000 Nm ροπής. Το υδρογόνο που καίει ο κινητήρας βρίσκεται σε πέντε δεξαμενές τοποθετημένες στο πίσω μέρος του μηχανήματος. Το μηχάνημα πληροί κριτήρια όπως οι απαιτήσεις σε ισχύ και αυτονομία (3 ώρες), για εργασία σε αντίξοες συνθήκες, ενώ μεγάλο του προσόν είναι ότι η απόδοσή του δεν επηρεάζεται από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (όπως οι κυψέλες υδρογόνου, και οι μπαταρίες). Ενώ από την άλλη μεριά διαθέτει το προσόν του γρήγορου ανεφοδιασμού.

Το εν λόγω όχημα έκανε πρόσφατα την εμφάνισή του στο χιονοδρομικό κέντρο του Σάλτσμπουργκ, στο Flachau, στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για αποτέλεσμα του αυστριακού ερευνητικού προγράμματος “HySnowGroomer” του κέντρο υδρογόνου HyWest, το οποίο αποτελεί τμήμα του ερευνητικού κέντρου Green Energy Center Europe, στο Ίνσμπρουκ, περιοχή στην οποία ήδη «τρέχει» μεγάλο πρόγραμμα παραγωγής υδρογόνου με ενέργεια προερχόμενη από υδροηλεκτρικό σταθμό. Μία μάλιστα από τις μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων της Αυστρίας (η MPREIS) χρησιμοποιεί το υδρογόνο όχι μόνο για την κίνηση οχημάτων, αλλά και για την λειτουργία των φούρνων που διαθέτει.

Το LEITWOLF h2MOTION έχει προς το παρόν τη μορφή πρωτότυπου και σε πρώτη φάση σκοπός της παρουσίας του στο Σάλτσμπουργκ είναι η αξιολόγησή του. Ωστόσο οι πιθανότητες να διατεθεί στην αγορά ως κανονικό προϊόν δεν είναι μικρές, αφού τα χιονοδρομικά κέντρα αναζητούν τρόπους να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμά τους – και ήδη κάποια από αυτά προμηθεύονται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για τη λειτουργία των αναβατήρων τους.

Πηγή: caranddriver.gr, Φωτ.: PRINOTH, Lorenz Masser

 

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031