Sto Timoni

Ευρωπαϊκό έργο SHOW: Η Ελλάδα οδηγεί τα αυτόνομα οχήματα

Ένα ελληνικό ερευνητικό κέντρο βρίσκεται επικεφαλής μεγάλου ευρωπαϊκού προγράμματος για την ανάπτυξη νέων συστημάτων και εφαρμογών για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος.

Κατέβηκε από το αεροπλάνο και μπήκε στο αυτόνομο (χωρίς οδηγό) μετρό που τον οδήγησε στο κέντρο της πόλης. Στο σταθμό εκεί επιβιβάστηκε στο αυτόνομο λεωφορείο που τον αποβίβασε στην Πανεπιστημιούπολη, όπου είχε προγραμματισμένη συνάντηση. Καθώς η περιοχή ήταν αχανής, χρειάστηκε να καλέσει με το κινητό του ένα αυτόνομο (ρομποτικό) ταξί που τον πήγε ακριβώς στο κτίριο όπου είχε τη συνάντηση.

Επιστημονική φαντασία; Όχι. Πρόκειται για ένα από τα σενάρια μετακίνησης που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πιλοτικού έργου “SHOW”, του μεγαλύτερου έργου που έχει χρηματοδοτήσει η ΕΕ ως τώρα στις αυτόνομες αστικές μετακινήσεις, με προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ, 69 κύριους και άλλους 66 συνδεδεμένους εταίρους-υποστηρικτές σε όλη την Ευρώπη. Και το πιο σημαντικό: αποτελεί Ελληνική πρωτοβουλία! Με Επιστημονικό Υπεύθυνο όλης της Κοινοπραξίας τον Δρ. Ε. Μπεκιάρη, Διευθυντή του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ, ενός από τα μεγαλύτερα Ελληνικά Ερευνητικά Κέντρα.

Ο E. Μπεκιάρης με το ένα από τα δυο αυτόνομα/ρομποτικά ηλεκτρικά οχήματα του ΙΜΕΤ

“Στο πλαίσιο του έργου, που είναι τετραετές και ξεκίνησε την 1.1.2020, θα μετακινηθούν 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι και 350.000 εμπορευματοκιβώτια με πάνω από 70 πλήρως αυτόνομα οχήματα (χωρίς οδηγό ή με οδηγό που αναλαμβάνει μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης) σε 20 πόλεις της Ευρώπης. Μια απ΄ αυτές θα είναι και τα Τρίκαλα ”, εξηγεί ο Ε. Μπεκιάρης.

Στα Τρίκαλα συγκεκριμένα, σε συνέχεια παλαιότερης πιλοτικής εφαρμογής με αυτόνομο λεωφορείο που όμως κινούταν με μικρή ταχύτητα σε πεζόδρομο, θα δρομολογηθούν 2 αυτόνομα λεωφορεία σε κανονικές γραμμές της πόλης που θα συνεπικουρούνται από 2 αυτόνομα ηλεκτρικά Ι.Χ. (ρομποτικά-ταξί), που αναπτύσσει το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, με δυνατότητα τηλε-ελέγχου σε απόσταση ως και 200 χλμ. και με σκοπό να παραλαμβάνουν τον επιβάτη από το αυτόνομο λεωφορείο και να τον μεταφέρουν στον τελικό του προορισμό (εκτελώντας τη μεταφορά που χαρακτηρίζεται διεθνώς ως “τελευταίο μίλι”).

Τα αυτόνομα λεωφορεία θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν και εμπορευματοκιβώτια σε ξεχωριστό διαμέρισμα, ενώ η λειτουργία τους θα παρακολουθείται από το νέο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας που θ΄ αναπτύξει στα Τρίκαλα το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ στα πλαίσια του έργου. Η πιλοτική λειτουργία του όλου συστήματος αναμένεται ν΄ αρχίσει Πανευρωπαϊκά εντός του 2022.

* ΕΚΕΤΑ: Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930