Οι Waymo και Cruise είναι γνωστές δυνάμεις στο χώρο των ρομποτικών ταξί και των Αυτόνομων Οχημάτων στις ΗΠΑ. Οι δύο εταιρείες έχουν συγκεντρώσει 8 δισεκατομμύρια δολάρια και έχουν στο ενεργητικό τους πάνω από 11 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε δοκιμές αυτόνομων οχημάτων στην Καλιφόρνια. Δεδομένης της καθυστέρησης κυκλοφορίας, σίγουρα υπάρχουν κάποιες αμφιβολίες. Όμως φαίνεται πως η βιομηχανία βρίσκεται επιτέλους στα πρόθυρα ουσιαστικής προόδου.
Η Waymo άνοιξε στο κοινό την αυτόνομη υπηρεσία κλήσης οχήματος τον Οκτώβριο στο Phoenix και η Cruise υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία για την εισαγωγή 4.000 ρομποταξί στους δρόμους του Ντουμπάι έως το 2030.
Φαίνεται όμως πως το αμερικανικό προβάδισμα στην ανάπτυξη Αυτόνομων Οχημάτων (Autonomous Vehicles- AV) υποχωρεί, καθώς η Κίνα αγωνίζεται για να καθιερωθεί ως ο κορυφαίος χώρος δοκιμών για αυτή την τεχνολογία.
Από το Μάρτιο του 2018, οπότε και δόθηκε το πράσινο φως για δοκιμές AV σε επιλεγμένους δημόσιους δρόμους, τα δεδομένα της BNEF δείχνουν ότι 27 πόλεις έχουν χορηγήσει άδειες σε περισσότερες από 70 εταιρείες που λειτουργούν περίπου 600 AV.
Μόνο το Πεκίνο και η Σαγκάη – οι δύο κορυφαίες πόλεις της Κίνας για κυκλοφορία AV – έχουν δει μέχρι τώρα 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών AV. Αυτό είναι περίπου 10% περισσότερο από ό, τι οι αμερικανικές εταιρείες ολοκλήρωσαν στην Καλιφόρνια σε αντίστοιχο χρονικό διάστημα μετά τη νομιμοποίηση δημόσιων δοκιμών δρόμου.
Ευνοϊκές πολιτικές επέτρεψαν την ταχεία πρόοδο της Κίνας
Οι ρυθμιστικές αρχές επέτρεψαν στους προγραμματιστές Αυτόνομων Οχημάτων να αρχίσουν να προσφέρουν επιβατικές διαδρομές τον Ιούνιο του 2019. Αυτό τον Ιανουάριο, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής δημοσίευσε ένα σχέδιο πολιτικής που επιτρέπει τη δοκιμή AV σε αυτοκινητόδρομους. Ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι η εμπορευματοποίηση των ρομποταξί, των αυτόνομων μεταφορέων και αυτο-κινούμενων βαρέων φορτηγών έως το 2025. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι πιθανώς η πώληση και κυκλοφορία κινεζικών AV στο εξωτερικό, καθώς αρκετές κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη εμπειρία δοκιμών στις ΗΠΑ., κάτι που δεν ισχύει για τους Αμερικανούς προγραμματιστές στην Κίνα.
Η Baidu είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης προς το παρόν, με μερικούς άλλους να ακολουθούν: την WeRide και την AutoX, καθώς και την υπηρεσία κλήσης οχήματος Didi.
Η Baidu λειτουργεί τον μεγαλύτερο στόλο δοκιμών AV της Κίνας με σχεδόν 200 οχήματα, και συνεργάζεται με πάνω από 100 τρίτα μέρη, συμπεριλαμβανομένων κατασκευαστών αυτοκινήτων, μέσω του προγράμματος Apollo. Η εταιρεία φιλοδοξεί στην κυκλοφορία 3.000 ρομποταξί σε 30 κινεζικές πόλεις μέχρι το τέλος του 2023. Η WeRide – με την υποστήριξη της Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance και της Nvidia – και η AutoX – με την υποστήριξη της Alibaba – έχουν και τα δύο περίπου 70 Aυτόνομα Οχήματα η κάθε μια.
Όπως με μερικά από τα AV της Baidu, κάποιοι κάνουν δοκιμές χωρίς “εφεδρικούς” οδηγούς στο τιμόνι, ένα σημάδι του τεχνολογικού τους πλεονεκτήματος. Η AutoX διαθέτει ακόμη και πιλότο ρομποταξί στο Shenzhen που λειτουργεί χωρίς οδηγούς έκτακτης ανάγκης στο όχημα ή απομακρυσμένους χειριστές. Η Didi διαθέτει στόλο περίπου 40 AV, αριθμός που μέλλεται να αυξηθεί γρήγορα. Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 800 εκατομμύρια δολάρια για την μονάδα αυτόνομης οδήγησης από τότε που την εγκαθίδρυσε ως ανεξάρτητη εταιρεία τον Αύγουστο του 2019.
Άλλοι τύποι οχημάτων, όπως φορτηγά, αναπτύσσονται επίσης ως αυτο-κινούμενα στην Κίνα. Η Σαγκάη, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατ’ όγκο, προσπαθεί να επιταχύνει την κυκλοφορία αυτο-κινούμενων βαρέων φορτηγών, για παράδειγμα, και εταιρείες όπως η SAIC-IVECO Hongyan και η πρόσφατα δημόσια TuSimple δοκιμάζουν ήδη περίπου 50 αυτόνομα φορτηγά.
Οι ταχέως αναπτυσσόμενες δοκιμές δρόμου AV της Κίνας και το ευνοϊκό ρυθμιστικό περιβάλλον την καθιστούν ιδανική αγορά για ανάπτυξη Αυτόνομων Οχημάτων. Το 2021 μπορεί να εξελιχθεί σε χρονιά-έναυσμα για τον κλάδο, εάν οι επενδύσεις διατηρηθούν σταθερές.
Add comment