Sto Timoni

Lexus RX 450h & LC500: «Σπάζοντας» πάγους στη Σιβηρία…

Αντιμέτωποι με διψήφιες αρνητικές θερμοκρασίες βρέθηκαν οι άνθρωποι της Lexus, προκειμένου να απαθανατίσουν τον Ρώσο πρωταθλητή drifting Nikita Shikov να δοκιμάζει στα όριά τους δύο διαφορετικά μεν ως προς το χαρακτήρα τους, αλλά πολυτελή και τα δύο, μοντέλα: τα Lexus RX 450h και Lexus LC 500.

H παγωμένη Bαϊκάλη έπαιξε το ρόλο του πεδίου δοκίμων για αυτό το ιδιαίτερο φωτογραφικό ρεπορτάζ που μπορείτε να θαυμάσετε στο αφιέρωμά μας. Με θερμοκρασίες που φτάνουν στους -60 βαθμούς Κελσίου, στη λίμνη δημιουργείται ένα στρώμα πάγου πάχους 1,5 μέτρου. Υπό αυτές τις συνθήκες η λίμνη γίνεται πλέον μέρος του επαρχιακού οδικού δικτύου αυτής της – τόσο σκληρής – περιοχής της Ρωσίας.

Η Βαϊκάλη είναι η βαθύτερη και παλαιότερη λίμνη στον κόσμο, καθώς επίσης και η λίμνη με τον μεγαλύτερο όγκο γλυκού νερού. Bρίσκεται στη νότια Σιβηρία κοντά στην πόλη του Ιρκούτσκ και περιέχει πάνω από ένα πέμπτο του γλυκού νερού παγκοσμίως και περισσότερο από 90% του γλυκού νερού της Ρωσίας. Η έκτασή της είναι 31.468 τ. χλμ. (μία από τις μεγαλύτερες του κόσμου). Έχει μήκος 654 χλμ., πλάτος 74 χλμ. και μέγιστο βάθος 1.680 μ.

Είναι γνωστή σαν το «Μπλε Μάτι της Σιβηρίας». Δέχεται τα νερά περίπου 300 ποταμών με κυριότερους τους Σελίγκα και Άνω Ανγκάρα ενώ από αυτήν ξεκινά ο ποταμός Ανγκάρα, το κυριότερο υδάτινο ρεύμα από όσα σχηματίζουν τον ποταμό Γενισέι. Στο εσωτερικό της λίμνης υπάρχουν 22 νησιά, το μεγαλύτερο από τα οποία είναι το Ολχόν. Οι Μογγόλοι θεωρούν την λίμνη ως “ιερή θάλασσα” και πιστεύουν ότι στις απόκρημνες και βραχώδεις ακτές της κατοικούν κακά πνεύματα.

Στις 29 Ιουλίου του 2008 Ρώσοι ερευνητές καταδύθηκαν με βαθυσκάφος στο βυθό της λίμνης, πετυχαίνοντας ρεκόρ κατάδυσης σε γλυκά νερά. Αποκαλύφθηκε ότι η λίμνη έχει βάθος 1.680 μέτρα, πολύ περισσότερο από όσο πιστευόταν ως τότε.

Από το 1996 η UNESCO έχει συμπεριλάβει τη λίμνη Βαϊκάλη στον Κατάλογο με τα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (φυσική κληρονομιά).

Πηγή: wikipedia

Εδώ λοιπόν βρέθηκαν από τη μία το εντυπωσιακό κουπέ Lexus LC 500 και από την άλλη το μεγάλο πολυτελές και υβριδικό SUV Lexus RX 450h. Στόχος ήταν από τη μία η επίδειξη των δυνατοτήτων των δύο αυτοκινήτων και από την άλλη η διερεύνηση των ορίων τους σε αυτές τις συνθήκες. Σημειώστε ότι το μεν RX 450h διαθέτει κίνηση στους τέσσερις τροχούς που υλοποιείται με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρων στον πίσω άξονα, ενώ το Lexus LC 500 είναι ένα καθαρόαιμο “πισωκίνητο” κουπέ, ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων, όπως χαρακτηριστικά είπε ο Nikita Shikov μετά την ολοκλήρωση αυτού του ιδιαίτερου οδοιπορικού.

 

Παρότι έμπειρος οδηγός, ο Nikita Shikov δεν είχε ξανά οδηγήσει τέτοια αυτοκίνητα, με απλά λάστιχα χωρίς καρφιά, σε τέτοιες συνθήκες. Βρέθηκε λοιπόν από τη μία να οδηγεί το RX 450h με ταχύτητες της τάξης των 100 χιλιομέτρων την ώρα, τη στιγμή που οι τροχοί του Lexus περιστρέφονταν με ταχύτητα που αντιστοιχούσε σε 180 km/h στην άσφαλτο. Eίχε δε την ευκαιρία να διαπιστώσει πόσο γρήγορα αντιδρά το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς: το υπό φυσιολογικές συνθήκες προσθιοκίνητο RX 450h βρισκόταν να είναι τετρακίνητο σε απειροελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου, προσφέροντας αύξηση της πρόσφυσης και μεγαλύτερες δυνατότητες ελέγχου.

 

Από την άλλη μεριά, οδηγώντας το εφοδιασμένο με V8 κινητήρα 464 ίππων – και την κίνηση πίσω – Lexus LC 500 είχε τη δυνατότητα να προσφέρει ένα εντυπωσιακό θέαμα σηκώνοντας σύννεφα χιονιού – λόγω της «πούδρας» από χιόνι που είχε σχηματιστεί πάνω στον πάγο. Το θέμα εδώ δεν ήταν οι μεγάλες επιταχύνσεις – το θέμα ήταν να αναδείξει την άνεση και την ευκολία του χειρισμού που προσφέρει αυτό το πολυτελές κουπέ που πραγματοποιούσε τους θεαματικούς ελιγμούς που βλέπετε στις φωτογραφίες με τους πίσω τροχούς του να περιστρέφονται σε ταχύτητες που στην άσφαλτο θα αντιστοιχούσαν σε ταχύτητα κίνησης 280 km/h!

Και να τελειώσουμε με μια συμβουλή του Nikita Shikov: Αν ποτέ τύχει να οδηγήσετε σε τέτοιες συνθήκες, καλό είναι να μην ξεχάσετε ότι πέραν του ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να φοράτε τη ζώνη ασφαλείας – όπως κάθε φορά που βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι – και ας μην φαίνεται αυτοκίνητο ή κάποιο εμπόδιο πουθενά στον ορίζοντα, θα πρέπει επίσης να μην έχετε κλειδωμένες τις πόρτες, ούτως ώστε αν χρειαστεί να μπορέσετε να εγκαταλείψετε το… σκάφος γρήγορα. Ο πάγος καμιά φορά κρύβει παγίδες, οπότε δεν βλάπτει ο οδηγός να έχει το νου του για οποιοδήποτε σημάδι πάνω στον πάγο που θα μπορούσε να παραπέμπει σε κάποια ρωγμή ή σε λεπτότερο  και – κατά συνέπεια – πιο αδύναμο σημείο του…

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930