Sto Timoni

Klein Vision: Ιπτάμενο αυτοκίνητο με κινητήρα μόλις 1600 κ.εκ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε να υλοποιείται η ιδέα ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου. Το ενδιαφέρον όμως στην περίπτωση του AirCar V5 της σλοβάκικης εταιρίας Klein Vision είναι από τη μια ο τρόπος – και η ταχύτητα – που μεταμορφώνεται από αυτοκίνητο δρόμου σε αεροσκάφος, και από την άλλη το γεγονός ότι πηγή ισχύος είναι ένας κινητήρας BMW 1600 κυβικών εκατοστών.

Το σχετικό οπτικό υλικό που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Klein Vision είναι άκρως αποκαλυπτικό, αφού μπορούμε να δούμε πόσο εύκολα και γρήγορα (σε λιγότερο από 3 λεπτά) ένα αυτοκίνητο που θυμίζει – λόγω κυρίως της τεράστιας πίσω αεροτομής του (που λειτουργεί βέβαια και ως οριζόντιο ουραίο σταθερό του αεροσκάφους), αλλά και του εν γένει αεροδυναμικού σχήματός του – σπορ μοντέλο επιδόσεων, μετατρέπεται σε αεροσκάφος. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα πραγματικό ιπτάμενο αυτοκίνητο, που ονομάζεται AirCar V5, το οποίο σχεδιάστηκε από τον καθηγητή Stefan Klein και έχει καταφέρει να ολοκληρώσει ήδη δύο πτήσεις στο αεροδρόμιο Piestany της Σλοβακίας.

 

Το Klein Vision AirCar V5, είναι ένα διθέσιο μοντέλο που ζυγίζει 1.100 κιλά και μπορεί να φέρει ωφέλιμο φορτίο 200 κιλών ανά πτήση. Η πηγή ισχύος που χρησιμοποιεί είναι ένας αρκετά δυνατός κινητήρας BMW 1,6 λίτρων, με 140 ίππους, ενώ η εκτιμώμενη εμβέλεια του AirCar V5 φτάνει τα 1.000 χλμ. καθώς η κατανάλωση εν πτήσει είναι της τάξης των 18,0 λίτρων/ώρα.

Για την απογείωση, το AirCar V5 χρειάζεται διάδρομο περίπου 300 μέτρων, προκειμένου να αναπτύξει την ταχύτητα των 200 km/h που απαιτείται για να αποχωριστεί το έδαφος, ενώ σημαντικό πλεονέκτημά του η εταιρία θεωρεί τη σταθερότητα και τη δυνατότητα ελέγχου που προσφέρει το AirCar σε οποιονδήποτε χειριστή.

Φανερά ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα της δουλειάς του ο καθηγητής Stefan Klein, που εκτός από CTO της Klein Vision είναι και πιλότος δοκιμών, ανακοίνωσε ότι η εταιρία έχει ήδη έναν πελάτη για το AirCar V5 ενώ σκοπεύει και να προχωρήσει σε αναβάθμιση του μοντέλου:

«Οι βασικές παράμετροι πτήσης επιβεβαίωσαν όλους τους θεωρητικούς υπολογισμούς, πάνω στους οποίους βασίστηκε η εξέλιξη του AirCar. Μετά την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων δοκιμών πτήσης σύμφωνα με τους κανονισμούς του EASA, θα παραδώσουμε ένα μοντέλο με πιστοποιημένο κινητήρα ADEPT, 300HP μέσα στους επόμενους 6 μήνες».

Το AirCar αποτελείται από διάφορες λειτουργικές μονάδες. Η αεροδυναμική άτρακτος προσφέρει αρκετό χώρο για τους επιβάτες και, ταυτόχρονα, συμβάλλει στην καλύτερη άντωση κατά την πτήση. Μεταξύ των προηγμένων τεχνολογιών είναι τα πτυσσόμενα πτερύγια, οι αναδιπλούμενες επιφάνειες της ουράς, το σύστημα ανάπτυξης αλεξίπτωτου κ.λπ. Οι αναδιπλούμενες επιφάνειες της ουράς συμβάλλουν στην βελτίωση της διαμήκους ευστάθειας και των χαρακτηριστικών απογείωσης, ακριβώς όπως σε ένα συμβατικό αεροσκάφος. Ωστόσο, στη διαμόρφωση αυτοκινήτου, η σύμπτυξη της ουράς έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο compact μήκος.

Σχετικό σχόλιο έκανε ο δρ. Branko Sarh, ανώτερος τεχνικός συνεργάτης της Boeing: «Ο μηχανισμός ανάπτυξης/ανάσυρσης πτέρυγας και ουράς, που μετατρέπει το αυτοκίνητο σε αεροπλάνο, είναι πολύ εντυπωσιακός. Το πιλοτήριο που παρέχει χώρο για τον οδηγό/πιλότο και έναν επιβάτη είναι πολύ ευρύχωρο και όμορφα διακοσμημένο. Η συνολική εμφάνιση του ιπτάμενου αυτοκινήτου στο δρόμο και στον αέρα είναι υπέροχη».

Το AirCar είναι κατασκευασμένο από ένα προηγμένο σύνθετο υλικό και διακρίνεται για την δυναμική και ελκυστική φόρμα του. Στα σχέδια της Klein Vision περιλαμβάνεται και η δημιουργία – στο πλαίσιο του “Lift body concept” δηλ. του αμαξώματος/ατράκτου που δημιουργεί κατά περίπτωση άντωση (αεροσκάφος) ή αρνητική άντωση (αυτοκίνητο) – και άλλων μοντέλων, τριών και τεσσάρων θέσεων, διπλού κινητήρα, καθώς επίσης και μιας αμφίβιας έκδοσης.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031