Sto Timoni

Kamaz: Η ρωσική αρκούδα που κατέκτησε την έρημο!

17 φορές νικητές του Dakar τα ρωσικά φορτηγά Kamaz, που υπήρξαν κάποτε το καμάρι της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επαναπροσδιορίζουν την έννοια της αντοχής και των δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου, δίνοντας στο 4Χ4 άλλη διάσταση.

H είδηση θα έλεγε κανείς ότι δεν αποτελούσε είδηση: «Την 1η και 2η θέση μετά από δώδεκα απαιτητικές πίστες κατέκτησε την προηγούμενη Παρασκευή (σ.σ. στις 17 Ιανουαρίου του 2020) η ρωσική ομάδα ΚΑΜΑΖ-master, κέρδιζοντας για 17η φορά το διάσημο ράλι DAKAR.» Γιατί τώρα δεν αποτελεί η παραπάνω πρόταση είδηση; Για τον απλούστατο λόγο ότι η κατάκτηση της πρωτιάς από τα ρωσικά φορτηγά είναι κάτι που συμβαίνει επί μονίμου βάσεως…

Οι Andrey Karginov, Andrey Mokeev και Igor Leonov, στο Dakar Rally, μεταξύ Hail και Riyad, στη Σαουδική Αραβία

Οι ασυναγώνιστοι Ρώσοι

Με 17 νίκες, η ομάδα KAMAZ-master κατέχει το μεγαλύτερο αριθμό νικών στο Dakar, χάρη στη μεγάλη της εμπειρία και την υψηλή της τεχνογνωσία. Παρόλο που το περιβάλλον ήταν εντελώς νέο, τα πληρώματα της ομάδας αξιοποίησαν τις δυνατότητες των οχημάτων τους για να κινηθούν με ταχύτητες πάνω από 140 km/h στις ευθείες της ερήμου και να πραγματοποιήσουν – όταν φυσικά ήταν απαραίτητο – τα άλματα που για εμάς είναι θέαμα, αλλά για τα αυτοκίνητα και τους ανθρώπους μέσα σε αυτά αποτελούν μεγάλη δοκιμασία. Όλα έγινα με επιτυχία και η KAMAZ-master ολοκλήρωσε τον αγώνα των 7.500 χιλιομέτρων, σε 46 ώρες, 33 λεπτά και 36 δευτερόλεπτα, σε μια διαδρομή για την ολοκλήρωση της οποίας χρειάστηκαν 12 ημέρες.

Ο Eduard Nikolaev στο Rally Dakar 2020, 13/1/2020

«Στη Goodyear σχεδιάζουμε τα προϊόντα μας για να προσφέρουμε νικητήριες επιδόσεις στους συνεργάτες μας. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που για ακόμα μια φορά η νικήτρια ομάδα KAMAZ-master μπορεί να βασιστεί στα εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και αυτό αποδεικνύεται στο πιο δύσκολο αγώνα στο κόσμο», αναφέρει ο Maciej Szymanski, Διευθυντής Μάρκετινγκ για τα ελαστικά της Goodyear Commercial στην Ευρώπη. «Αυτό επιβεβαιώνει την πολύ δυνατή ιστορία των ελαστικών  OFFROAD ORD της Goodyear σε αντοχή, πρόσφυση σε βραχώδες και αμμώδες έδαφος και σε πολύ δύσκολες συνθήκες σε υψηλές ταχύτητες.»

Δείτε εντυπωσιακό βίντεο από παλαιότερη προετοιμασία του ΚΑΜΑΖ, κάνοντας κλικ εδώ

Το θηρίο του Βορρά

 

Τo Kamaz, στο Dakar, αγωνίζεται στην κατηγορία (T4.2) που προορίζεται για τροποποιημένα φορτηγά. Διαθέτει έναν τεράστιο εξακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Dongfeng Cummins 13 λίτρων που αποδίδει την άκρως εντυπωσιακή ισχύ των 1.150 hp – διαθέτει δηλαδή το Kamaz σχεδόν 10-πλάσια ισχύ από ένα οικογενειακό, όχι αργό, hatchback. Η απόδοση αυτής της ισχύος δεν είναι, βέβαια, απλή υπόθεση. Όπως δεν είναι απλά και τα ζωτικής – ιδιαίτερα για τις συνθήκες αυτές – ελαστικά που ζυγίζουν 150 κιλά το καθένα, μετατρέποντας ακόμη και μια σχετικά απλή εργασία, όπως η αλλαγή τροχού σε κάτι πολύ απαιτητικό.

Συνολικά, το Kamaz ζυγίζει 9,5 τόνους, αλλά σε αντίθεση με τα κανονικά φορτηγά, διαθέτει ιδανική για τον έλεγχό του από τον οδηγό κατανομή βάρους 50:50. Ενώ ο τουρμποντίζελ του Kamaz μπορεί να καταναλώσει έως και 200 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. όταν πιέζεται στο μέγιστο της απόδοσής του. Γεγονός που απλώς επιβάλει ένα πραγματικά τεράστιο ρεζερβουάρ καυσίμου 1.000 λίτρων, το οποίο βρίσκεται πάνω από τους πίσω τροχούς ώστε να επιτυγχάνεται η τέλεια κατανομή βάρους στην οποία αναφερθήκαμε.

Σημειώστε ότι το Dakar δεν είναι το μοναδικό ράλι που το Kamaz έχει δείξει τί δυνατότητες έχει. Δείτε σχετικό βίντεο κάνοντας κλικ εδώ

Rally Dakar

Το Dakar είναι γνωστό ως ο ένας από τους πιο σκληρούς – ενδεχομένως ο σκληρότερος – αγώνες rally στο κόσμο και διεξάγεται κάθε χρόνο από το 1979. Δημιουργός του Dakar ήταν ο Thierry Sabine. Παλαιότερα ονομαζόταν ράλι «Paris- Dakar», καθώς ξεκινούσε από το Παρίσι για να διασχίσει στην συνέχεια την βόρεια & δυτική Αφρική και να φτάσει στο Ντακάρ, ενώ σήμερα ονομάζεται απλώς «Rally Dakar», καθώς διεξάγεται πλέον για λόγους ασφαλείας σε διαφορετικά μέρη κάθε φορά. Ενώ λοιπόν μέχρι και το 2007, ο αγώνας εξελισσόταν κυρίως στην Αφρική, στις 4/1/2008 είχαμε την ματαίωση του αγώνα πριν την εκκίνηση, λόγω του φόντου 4 Γάλλων τουριστών. Υπό το φόβο λοιπόν τρομοκρατικών επιθέσεων το Dakar κράτησε μόνο το όνομα, αλλά δεν έχασε σε απαιτητικότητα, όντας ένας από τους πλέον δύσκολους, απαιτητικούς και επικίνδυνους (τα ατυχήματα δεν είναι λίγα) αγώνες οχημάτων παντός είδους.

Ο Dmitry Sotnikov της ομάδας KAMAZ-Master στη ειδική Νο 9 του Rally Dakar 2020 , 14/1/2020

Φέτος ο αγώνας φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στη Σαουδική Αραβία, σε μια άγνωστη διαδρομή 7.500 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 5.000 χιλιόμετρα περιλάμβαναν σημεία ειδικών συνθηκών, υψηλών ταχυτήτων και στενών ορίων, στην οποία οι οδηγοί δεν ήξεραν τι να περιμένουν.

Οι Andrey Karginov (RUS) και  Anton Shibalov (RUS) της ομάδας KAMAZ-Master και ο Siarhei Viazovich (BLR) στο πόντιουμ του Rally Dakar 2020 στην Qiddiya της Σαουδικής Αραβίας, 17/1/2020

Για να βρεθείς στο βάθρο, το set up του φορτηγού είναι καθοριστικό. Για το λόγο αυτό, το τόσο το όχημα όσο και τα ελαστικά – που στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν της Goodyear που δικαιωματικά καρπώνεται ένα μέρος της επιτυχίας – πρέπει να λειτουργούν άψογα.

Σημειώστε ότι τα τελευταία χρόνια, το Dakar έχει «σημαδευτεί» από ομάδες που ολοκληρώνουν τον αγώνα με διαφορά λιγότερο της μίας ώρας μεταξύ τους έπειτα από 12 ολόκληρες μέρες αγώνων. Κάθε λεπτό του αγώνα «μετράει» στο τελικό αποτέλεσμα και μπορεί να καθορίσει αν η ομάδα θα βρεθεί στο βάθρο ή όχι.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930