Sto Timoni

Airspeeder: Ο πρώτος αγώνας ταχύτητας με ιπτάμενα αυτοκίνητα είναι γεγονός

Ένα αγώνας ταχύτητας που μπορεί να θεωρηθεί ορόσημο όχι μόνο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και για την κινητικότητα με ιπτάμενα αυτοκίνητα πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στις αλυκές της Νότιας Αυστραλίας. Ο λόγος για το πρώτο σιρκουί με ηλεκτρικά eVTOL της Airspeeder.

Στον αγώνα συμμετείχαν δύο οχήματα της Airspeeder τα οποία ήταν τηλεχειριζόμενα με τον πιλότος Zephatali Walsh να κερδίζει τον «συναγωνιστή» του Fabio Tishcler σε έναν τεταμένο και κλειστό εναρκτήριο αγώνα “EXA series”. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που δόθηκε πλήρης άδεια σε δύο πιλότους για να αγωνιστούν με το μήκους 4,1 μέτρων eVTOL (electric Vertical Take Off and Landing – ηλεκτρικό καθέτου απογείωσης και προσγείωσης) αγωνιστικό ιπτάμενο όχημα που η εταιρία χαρακτηρίζει ως  “race-craft”, σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό αγωνιστικό περιβάλλον εξ αποστάσεως.

“Για μια βιoμηχανία που προβλέπεται να αξίζει 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2040, αποδεικνύουμε την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας που αλλάζει πραγματικά τον κόσμο. Αυτή είναι μόνο η αρχή και ανυπομονούμε να μυήσουμε τον κόσμο σε αυτό το αληθινό μηχανοκίνητο αθλητισμό επόμενης γενιάς” Δήλωσε ο Matt Pearson, Διευθύνων Σύμβουλος της Alauda Aeronautics & Airspeeder.

Για να υποστηρίξει αυτόν τον ιστορικό πρώτο αγώνα, η Airspeeder κατασκεύασε Σταθμούς Ελέγχου Αγώνων, Σταθμούς Πιλοτικού Ελέγχου, ένα δίκτυο 5G, εναέριες πίστες επαυξημένης πραγματικότητας (AR), σταθμό μηχανικής και ελέγχου, παρόμοιο με αυτούς που συναντάμε στους επίλεκτους παραδοσιακούς αγώνες αυτοκινήτων.

Επιπλέον, διαμόρφωσε τους σχετικούς κανονισμούς καθώς και μια πλήρη σειρά πρωτοκόλλων ασφάλειας, υλικοτεχνικής υποστήριξης και διαχείρισης αγώνων. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στους αγώνες είναι μόνον ένα μικρό τμήμα αυτού που θα χρησιμοποιήσουν οι πόλεις μας την επόμενη δεκαετία για να υποστηρίξουν την εμφάνιση των ηλεκτρικών ιπτάμενων αυτοκινήτων (eVTOL) ως βιώσιμου μέσου κινητικότητας.

Ο αγώνας του Μαΐου ήταν η πρώτη φορά που δόθηκε πλήρης άδεια σε δύο πιλότους για να αγωνιστούν με το σκάφος eVTOL μήκους 4,1m blade-to-blade σε μια πλήρως ανταγωνιστική ρύθμιση απομακρυσμένων αγώνων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο πιλότοι δεν φάνηκε να κάνουν παραχωρήσεις ως προς την ταχύτητα προκειμένου να προφυλάξουν τα οχήματά τους, καθώς τα ανταγωνιστικά τους «ένστικτα» έκαναν την εμφάνισή του από την αρχή αυτού του αγώνα, που διοργανώθηκε πάνω από τις ροζ αλυκές της λίμνης Lochiel κοντά στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας.

Κάθε δευτερόλεπτο από τις 270+ δοκιμαστικές πτήσεις και τις χιλιάδες ώρες προετοιμασίας σε προσομοιωτή βοήθησαν τους δύο αγωνιζόμενους να εξασφαλίσουν τη θέση τους στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των ιπτάμενων αυτοκινήτων ως το επόμενο μεγάλο επερχόμενο άλμα στην ανθρώπινη κινητικότητα.

Αυτή η ικανότητα και η δέσμευση ήταν εμφανής από την αρχή, με τρεις προσπεράσεις μόνο στον πρώτο γύρο. Ο πιο τολμηρός ελιγμός ανταμείφθηκε με την απόλυτη νίκη, όταν ο Zephatall πρόλαβε με τόλμη τον Tischler που είχε πάρει πολύ ανοιχτά τη στροφή 1. Όταν έχασε ταχύτητα στην έξοδο, ο Zephatall έκανε την κίνησή του πετώντας μόλις 1 μέτρο κάτω από τον συναγωνιστή του για να εξασφαλίσει τη θέση της πίστας που τελικά οδήγησε σε αυτή την ιστορική παρθενική νίκη. Αυτό η κίνηση απεικονίζει το πεδίο δράσης σε έναν αγώνα με σκάφη να κινούνται σε κοντινή απόσταση και ικανότητα αλλαγής κατεύθυνσης (στροφής) επιπέδου αυτοκινήτου της Formula 1 συνδυασμένη με την κίνηση σε μια τρίτη διάσταση – με τη δυνατότητα πραγματοποίησης ελιγμών κατά τον κατακόρυφα άξονα.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031