Sto Timoni

Πόσο καθαρός μπορεί να γίνει ο αέρας στο αυτοκίνητο;

Η Hyundai αναπτύσσει τρεις νέες τεχνολογίες κλιματισμού που εξασφαλίζουν καθαρότερο αέρα, αλλά και πιο ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες, στο εσωτερικό των οχημάτων της. Οι τεχνολογίες θα εφαρμοσθούν στα μελλοντικά νέα μοντέλα της εταιρείας

Η Hyundai Motor ανακοίνωσε την ανάπτυξη τριών νέων καινοτόμων τεχνολογιών για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην καμπίνα του οχήματος και τη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου  περιβάλλοντος για τους επιβάτες. Πρόκειται για τις τεχνολογίες κλιματισμού «After-Blow», «Multi-Air Mode» και «Fine Dust Indicator». Οι τεχνολογίες θα εισαχθούν αρχικά σε επιλεγμένα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κορέας και θα εφαρμοσθούν στο μέλλον σε νέα μοντέλα της Hyundai και της Genesis παγκοσμίως.

Τεχνολογία After-Blow

Η τεχνολογία «After-Blow» διατηρεί τον εξατμιστή [evaporator / εβαπορέτα] στεγνό αποτρέποντας την ανάπτυξη μούχλας στο σύστημα κλιματισμού, το οποίο μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστη οσμή κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών.

Όταν ο κινητήρας σβήσει το συμπύκνωμα στον εξατμιστή στραγγίζει φυσικά για περίπου 30 λεπτά, η «After-Blow» τεχνολογία ενεργοποιείται για 10 λεπτά ώστε να στεγνώσει τον εξατμιστή και να αποβάλλει δυσάρεστες οσμές. Το σύστημα κλιματισμού επιτρέπει αυτόματα την εισροή εξωτερικού αέρα κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας για να αποτρέψει την παραμονή υγρασίας.

Χρησιμοποιώντας έναν έξυπνο αισθητήρα (IBS) για την παρακολούθηση της μπαταρίας, το σύστημα After-Blow απενεργοποιεί τη λειτουργία όταν η μπαταρία βρίσκεται σε χαμηλή στάθμη, αποτρέποντας ενδεχόμενη αποφόρτιση της μπαταρίας. Απενεργοποιείται επίσης όταν το σύστημα κλιματισμού δεν χρησιμοποιείται για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα ή όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή.

Τεχνολογία Multi-Air Mode

Η τεχνολογία «Multi-Air Mode» χρησιμοποιεί πολλαπλούς αεραγωγούς δημιουργώντας ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον στην καμπίνα επιβατών.

Όταν αυτή η λειτουργία είναι ενεργοποιημένη, ο αέρας διαχέεται στους νέους, εκτός από τους κανονικούς, αεραγωγούς στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Ο συνολικός όγκος αέρα παραμένει ο ίδιος, αλλά η διασπορά του μειώνει την άμεση επαφή με τους επιβάτες.

Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί επιλέγοντας το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης.

 

Τεχνολογία Fine Dust Indicator

Η τεχνολογία «Fine Dust Indicator» καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τον αέρα μέσα στο όχημα και παρέχει ψηφιοποιημένες πληροφορίες, επιτρέποντας στον οδηγό να διαχειρίζεται καλύτερα την ποιότητα του αέρα.

Η λυχνία διαφοροποιείται χρωματικά ανάλογα με το επίπεδο συγκέντρωσης  μικροσωματιδίων μεγέθους νανοκλίμακας (PM 2.5) μέσα στο όχημα χρησιμοποιώντας ακέραιους αριθμούς και χρώματα για την καλύτερη ενημέρωση του οδηγού : Μπλε από 0 έως 15 μg/m3 (Καλό), Πράσινο από 16 έως 35 μg/m3 (Μέτριο), Πορτοκαλί από 36 έως 75 μg/m3 (Κακό) και Κόκκινο από 76 μg/m3 ή υψηλότερο (Πολύ καλό).

 

Το σύστημα καθαρισμού αέρα ρυθμίζει αυτόματα την ένταση του αέρα σε μια κλίμακα από 3 έως 8 και μεταβαίνει σε λειτουργία ανακυκλοφορίας του αέρα ενεργοποιώντας το σύστημα κλιματισμού, ενώ μειώνει την υγρασία στο εσωτερικό του οχήματος. Μπορεί επίσης να χρησιμεύσει ως υπενθύμιση στον οδηγό για να αντικαταστήσει τα φίλτρα κλιματισμού.

Βίντεο για τις νέες τεχνολογίες κλιματισμού της Hyundai μπορείτε να δείτε εδώ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031