Sto Timoni

Νέα Skoda Octavia: μεγάλη, ψηφιακή και υβριδική

Η ώρα της ανανέωσης ήρθε για το πιο χαρακτηριστικό ίσως μοντέλο της Skoda: ο λόγος για τη Skoda Octavia που εν έτει 2020 κάνει και αυτή το δικό της βήμα στην ψηφιακή εποχή, διατηρώντας το βασικό χαρακτηριστικό των μεγάλων χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Οι βασικές αναλογίες του αμαξώματος είναι αυτές που ξέρομε – και οι οποίες έχουν κατοχυρώσει στη συνείδηση του κοινού το συγκεκριμένο μοντέλο ως κατ’ εξοχήν οικογειακό – ενώ το design έχει προφανώς εναρμονιστεί με το νέο εταιρικό look της Skoda. Και βέβαια δεν λείπουν όλα εκείνα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που σχεδόν υποχρεωτικά πια συναντάμε σε όλα τα νέα μοντέλα που δοκιμάζουν την τύχη τους στην αγορά.

Η Skoda μας ενημερώνει λοιπόν ότι η νέα Octavia – η τέταρτη γενιά του μοντέλου – διαθέτει για πρώτη φορά head-up display, τεχνολογία αλλαγής ταχυτήτων shift-by-wire και εργονομικά καθίσματα Ergo. Σημείο των καιρών είναι επίσης ότι η Octavia διατίθεται με πλήθος επιλογών ως προς τα κινητήρια σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται. Το νέο Skoda είναι διαθέσιμο σε plug-in υβριδικές και ήπιε υβριδικές (mild hybrid) εκδόσεις, αλλά και «κλασικά» εφοδιασμένοι με  κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου (CNG).

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SKODA AUTO, Bernhard Maier, δήλωσε: “Για τη SKODA, η OCTAVIA έχει τεράστια σημασία. Με περισσότερα από επτά εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1996, όταν κυκλοφόρησε η σύγχρονη OCTAVIA, είναι το best-seller μας. Η νέα OCTAVIA είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο … Αποκαλύπτοντας την τελευταία γενιά της, ακριβώς στην 60η επέτειο του μοντέλου, κάναμε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.”

Τεχνικές λεπτομέρειες αντιγράφουμε από το δελτίο τύπου:

«Με μήκος 4.689 mm, η Grand Coupe είναι 19 mm ενώ η  Sportswagon 22 mm (σ.σ. η κλασική πεντάθυρη Octavia και η στέισον, αντίστοιχα) μεγαλύτερη από το μοντέλο τρίτης γενιάς. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 15 mm. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ της Sportswagon, το μεγαλύτερο στην κατηγορία, έχει αυξηθεί κατά 30 λίτρα, φτάνοντας στα 640. Η Grand Coupe έχει χωρητικότητα 600 λίτρα – 10 περισσότερα από την προηγούμενη γενιά.

Στο ολοκαίνουργιο εσωτερικό, η Octavia προσφέρει ένα νέο τιμόνι με δύο ακτίνες, προαιρετικά θερμαινόμενο. Αν παραγγελθεί ως πολυλειτουργικό, διαθέτει νέα κουμπιά ελέγχου και κυλιόμενους διακόπτες που επιτρέπουν το χειρισμό συνολικά 14 διαφορετικών λειτουργιών, με τον οδηγό να έχει πάντα τα χέρια του στο τιμόνι. Ο επανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων είναι αρθρωτός και υλοποιείται σε διαφορετικά επίπεδα, με μία μεγάλη, ελεύθερη κεντρική οθόνη.

Η Octavia προσφέρει μια επιλογή από τέσσερα συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς με οθόνες από 8,25 έως 10 ίντσες. Ορισμένες από αυτές ελέγχονται με κινήσεις του χεριού ή φωνητικά μέσω του Laura SKODA digital assistant.»

Ασφάλεια

«Ένα ολόκληρο φάσμα νέων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, όπως Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning και το Local Traffic Warning, κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους στη SKODA. Άλλα νέα χαρακτηριστικά για την OCTAVIA περιλαμβάνουν το Area View, Side Assist και Predictive Cruise Control, τα οποία μαζί με την ενημερωμένη έκδοση της αναγνώρισης κυκλοφοριακών σημάτων, καθώς και τα συστήματα Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist και Emergency Assist αποτελούν το ολοκληρωμένο σύστημα Travel Assist, ένα από τα πληρέστερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού διαθέσιμα σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Παράλληλα, με τη χρήση της τεχνολογίας Hands-on Detect, το σύστημα ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει σταθερά το τιμόνι. Έως και εννέα αερόσακοι, συμπεριλαμβανομένου του αερόσακου γονάτου οδηγού και των πίσω πλευρικών αερόσακων, προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση σύγκρουσης.»

 

Κινητήρια σύνολα

«Για πρώτη φορά, η γκάμα περιλαμβάνει ένα plug in hybrid, την OCTAVIA iV, καθώς και την OCTAVIA RS iV. Στην OCTAVIA iV, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI και ένας ηλεκτροκινητήρας παρέχουν συνδυασμένη ισχύ 204 PS (150 kW). Με τη χωρητικότητα των 37 Ah που παρέχει ενέργεια 13 kWh, η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης επιτρέπει μια ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 60 χλμ. στον κύκλο WLTP. Μερικοί από τους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι έχουν βελτιστοποιηθεί περαιτέρω, είναι πλέον εξοπλισμένοι με πρωτοποριακή ήπια υβριδική τεχνολογία, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες προέρχονται από την τελευταία γενιά EVO και εκπέμπουν μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου. Η ισχύς των κινητήρων κυμαίνεται από 110 PS έως 204 PS. Με τα 17,7 kg φυσικού αερίου (CNG) στις δεξαμενές της, η OCTAVIA G-TEC έχει αυτονομία έως και 523 χιλιόμετρα με CNG.

Οι εκδόσεις e-TEC που είναι εφοδιασμένες με έναν από τους τελευταίους βενζινοκινητήρες 1.0 TSI της γενιάς EVO ή 1.5 TSI διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία όταν είναι εξοπλισμένες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Χρησιμοποιώντας μονάδα εκκίνησης με ιμάντα 48 Volt και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, είναι δυνατή η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, η υποστήριξη του κινητήρα με την παροχή ηλεκτρικής ώθησης (boost) και ο ελεύθερος τροχασμός με τον κινητήρα εντελώς απενεργοποιημένο.

Οι πετρελαιοκινητήρες 2.0 TDI EVO εφαρμόζουν μια νέα επεξεργασία καυσαερίων «διπλής δοσολογίας», όπου  η έγχυση του AdBlue® γίνεται μπροστά από τους δύο καταλυτικούς μετατροπείς, οι οποίοι είναι διατεταγμένοι ο ένας μετά τον άλλο. Ο δυναμικός έλεγχος πλαισίου (dynamic chassis control), συμπεριλαμβανομένου επιλογής στυλ οδήγησης (driving mode select) ελεγχόμενου από περιστροφικό διακόπτη, που διατίθενται προαιρετικά, επιτρέπουν στον οδηγό να ρυθμίζει μεμονωμένες παραμέτρους όπως χαρακτηριστικά ανάρτησης, απόσβεσης και διεύθυνσης ή τη λειτουργία του DSG ανάλογα με τις προτιμήσεις του.»

 

Το εμπορικό λανσάρισμα της νέας Skoda Octavia επρόκειτο να πραγματοποιηθεί πριν το καλοκαίρι. Ωστόσο υπό το βάρος των εξελίξεων στο μέτωπο του κορωνοϊού, δεν μπορεί κανείς να πει με βεβαιότητα πότε η εταιρεία θα κάνει το βήμα. Σημειώστε, επίσης, ότι η πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στην Κρήτη, στις αρχές Μαρτίου, αλλά τελικώς ακυρώθηκε για ευνόητους λόγους, λίγο πριν την έναρξη της επιβολής μέτρων περιορισμού των συναθροίσεων και της κυκλοφορίας.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930