Sto Timoni

Volkswagen ID.3: αρχή μιας νέας, ηλεκτρικής εποχής

Με το λανσάρισμα του πρώτου – νέας γενιάς – ηλεκτρικού της μοντέλου, που ξεκινά την καριέρα του στην αγορά με βασική τιμή κάτω από 30.000 ευρώ, η μεγάλη γερμανική εταιρία μπαίνει και επισήμως πλέον σε τροχιά εξηλεκτρισμού.

Η εποχή της επικράτησης της ηλεκτροκίνησης έχει ήδη ξεκινήσει για τη Volkswagen αφού το εντελώς νέο ηλεκτρικό μικρομεσαίο της μοντέλο δίνει ήδη το παρών στην αγορά, με τις πρώτες παραδόσεις σε πελάτες να αναμένονται σε δύο μηνες από τώρα, δηλαδή τον Σεπτέμβριο.

Το ID.3, που είχε πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα του πριν από ένα περίπου χρόνο στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είναι το πρώτο από τη νέα σειρά μοντέλων της Volkswagen που θα βασιστούν στην ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά οχήματα πλατφόρμα MEB της εταιρίας. Ακολουθώντας κυριολεκτικά και μεταφορικά το ρεύμα το εποχής είναι πλήρως διασυνδεδεμένο, ενώ οι διαστάσεις του είναι αντίστοιχες με του τυπικότερου εκπροσώπου της «μικρομεσαίας» κατηγορίας, του Golf (το ID.3 έχει μήκος 4.261 mm, πλάτος 1.809 mm, ύψος 1.552 mm και μεταξόνιο 2.765 mm).

Στην ειδική για το λανσάρισμα έκδοση ID.3 1ST το νέο ηλεκτρικό Volkswagen θα διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 58 kWh και θα προσφέρει αυτονομία έως και 420 χιλιόμετρα (WLTP).

Τρεις μπαταρίες, τρία επίπεδα αυτονομίας

Χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων διαμόρφωσης του VW ID.3 αποτελεί το γεγονός ότι το νέο ηλεκτρικό VW θα προσφέρεται με τρεις διαφορετικές μπαταρίες και κατά συνέπεια τρία διαφορετικά επίπεδα αυτονομίας, αφού μετά το ID.3 1ST διαθέσιμη θα είναι και μια έκδοση του ID.3 με μπαταρία χωρητικότητας 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χιλιόμετρα, καθώς και μία έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία, 77 kWh που θα προσφέρει τη μέγιστη αυτονομία των 550 χιλιομέτρων.

Το ID.3 1ST κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 150 kW και 310 Nm ροπής, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h, προκειμένου να μην αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας και να μην επηρεάζεται αρνητικά η αυτονομία.

 

Έχοντας, τώρα τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης, με σύνδεση σε συσκευή (ταχυφορτιστή) με ισχύ έως και 100 kW, το ID.3 1ST μπορεί μέσα σε 30 λεπτά να ανακτήσει τόση ενέργεια όση απαιτείται για να διανύσει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τις προδιαγραφές WLTP). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η Volkswagen θα προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες του ID.3, αίροντας τις όποιες επιφυλάξεις μπορεί να έχουν οι υποψήφιοι αγοραστές σε σχέση με τη μακροζωία του ευαίσθητου αυτού – και ζωτικής σημασίας – στοιχείου του αυτοκινήτου.

Πρακτική «ουδετερότητα»

Το Volkswagen ID.3 θα έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2 – στην περίπτωση, βέβαια, που η μπαταρία φορτίζεται αποκλειστικά με ρεύμα που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – ενώ σύμφωνα με τη μαμά-εταιρία θα «εντυπωσιάζει με τα συναρπαστικά δυναμικά χαρακτηριστικά του». Κατά συνέπεια, το ID.3 ανταποκρίνεται στις προϋποθέσεις του στόχου “goTOzero” της Volkswagen, που προβλέπει ότι μέχρι το 2050 ολόκληρος ο Όμιλος Volkswagen θα έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Υπενθυμίζουμε στο σημείο αυτό, ότι το 2023 μόνο η Volkswagen (χωρίς να υπολογίζονται οι άλλες μάρκες του Ομίλου) θα επενδύσει περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και αναμένεται ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία θα παράγει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα. Έχει δε επίσης «δρομολογήσει» περισσότερα από 20 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

Κατά τ’ άλλα, τo VW ID.3 είναι ένα πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο και αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες της χωροταξικής διαμόρφωσης που προσφέρει η πλατφόρμα MEB, γεγονός που προσδίδει πόντους στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας. Θα είναι, δε, διαθέσιμο, σε πρώτη φάση, σε τρία επίπεδα εξοπλισμού ID.3 1st, ID.3 1st Plus και ID.3 1st Μax, που θα κοστίζουν αντίστοιχα κάτω από 40.000, 46.000 και 50.000 ευρώ. Ωστόσο, η Volkswagen υπολογίζει ότι λόγω των αναμενόμενων κρατικών κινήτρων – αφού αφαιρεθούν οι προβλεπόμενες κρατικές επιδοτήσεις – η τιμή του ID.3 θα είναι τελικά συγκρίσιμη με τις τιμές των τυπικών «μικρομεσαίων» μοντέλων (segment C).

Σημειώνουμε τέλος ότι πρόσφατα η εταιρία ανήγγειλε την έναρξη της διάθεσης ενός επιτοίχιου φορτιστή εναλλασσομένου ρεύματος (AC) ισχύος 11 kW, στην πολύ ανταγωνιστική τιμή των 399 ευρώ.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

1 comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930