Sto Timoni

Συγχρονη ηλεκτροκίνηση με ρούχα της δεκαετίας του 60

Η MW Motors, μια άγνωστη στη χώρα μας εταιρία από την Δημοκρατία της Τσεχίας, κατασκευάζει σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ρετρό, όμως, design που παραπέμπει σαφέστατα στη… ρομαντική δεκαετία του 60.

Η μικρή, λοιπόν, αυτή τσέχικη εταιρία με το άκρως μη πρωτότυπο λογότυπο που μοιάζει έντονα με το σήμα της MG, ενώ σε κάποιους άλλους θυμίζει αυτό της Volkswagen, κατασκευάζει το Luka EV, ένα μικρό κουπέ δύο θέσεων (με διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4050 × 1620 × 1220 mm) και μεταξόνιο 2300 mm, το οποίο σχεδιάζει μάλιστα να προσφέρει δύο εκδόσεις:

Η πρώτη είναι εφοδιασμένη με τέσσερις, ενσωματωμένους στις πλήμνες των τροχών ηλεκτοκινητήρες (hub-motors), οι οποίοι χωρούν περίπου στο χώρο που θα καταλάμβαναν τα ταμπούρα των φρένων. Καθένας από αυτούς διαθέτει ισχύ 12,5 kilowatt (16 ίππους), ενώ συνολικά όλοι μαζί προσφέρουν ισχύ 50 kw (66 hp) και, ταυτοχρόνως, κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Η δεύτερη διαθέτει ένα πιο κλασικό σύστημα μετάδοσης και ίσως για αυτόν τον λόγο φέρει την ονομάσία Luka EV “Traditional” (παραδοσιακό). Αυτή η έκδοση διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 55 kw (74 hp). Αυτό το μοντέλο έχει διαφορετική ανάρτηση και, φυσικά, ελαφρύτερους τροχούς, κατά συνέπεια μικρότερο “μη φερόμενο” βάρος, οπότε πλεονεκτεί από κατασκευαστική άποψη σε σχέση με τη δυναμική του συμπεριφορά – αν και από την άλλη μεριά η τετρακίνητη συνεπάγεται καλύτερη πρόσφυση – πολύ δε περισσότερο που συνδυάζεται με εξελιγμένα ηλεκτρονικά (Torque Vectoring, Traction control).

Με τα παραπάνω μεγέθη ισχύος δεδομένα, δεν μπορεί κανείς να περιμένει από τα δύο Luka EV να βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, παρά το γεγονός ότι το βάρος τους περιορίζεται στα 815 kg (hub-motor) και 886 kg (Traditional), καθώς είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Η έκδοση hub-motor χρειάζεται 9,6 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 146 km/h, σύμφωνα με την MW Motors, ενώ μια σχετικά μικρή μπαταρία 21,9 kWh επιτρέπει αυτονομία 300 χιλιομέτρων.

 

Tο Traditional χρειάζεται 9,8 δεύτερα για τα 0-100 km/h, η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 140 km/h, ενώ η αυτονομία του είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, στα 310 km, καθώς διαθέτει μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 26,4 kWh.

Τα δύο Luka EV διαθέτουν και δυνατότητα ταχείας φόρτισης, οπότε η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της σε λιγότερο από μία ώρα.

Το Luka EV με hub-motor κοστίζει 40.000 ευρώ, ενώ το Traditional είναι σημαντικά φθηνότερο και κοστίζει 30.000 ευρώ. Σημειώστε ότι εκτός από το μικρό coupe Luka EV, η MW Motors προσφέρει επίσης το Spartan, ένα σκληροτράχηλο εκτός δρόμου, που είναι βασισμένο σε ένα σοβιετικής προέλευσης ρωσικό όχημα, το UAZ Hunter.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

1 comment

  • Να ρωτήσω κάτι σχετικό τους περισσότερο γνώστες του αντικειμένου; Θεωρείτε ότι σε λίγα χρόνια θα επιτρέπεται η μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων μας σε ηλεκτρικά; Όπως συμβαίνει νομίζω ήδη στις ΗΠΑ και όπως συμβαίνει εδώ με το υγραέριο και το φυσικό αέριο.

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031