Sto Timoni

Έρχεται το ηλεκτρικό Fiat 500 “la Prima” με 320 χλμ. αυτονομία

Μετά την εξάντληση της ανοιχτής – cabrio – έκδοσης μηδενικών ρύπων “la Prima” του Fiat 500, που παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό η Fiat αποκαλύπτει και την κλασική, κλειστή – ή αν θέλετε hatchback – έκδοση Fiat 500 “la Prima”η οποία θα είναι διαθέσιμη επίσης για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.

Η μπαταρία λιθίου του ηλεκτρικού Fiat 500 έχει χωρητικότητα 42 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 320 χλμ. στον κύκλο μετρήσεων WLTP, ενώ για τη μείωση του χρόνου φόρτισης, το “la Prima” – που χάρη στο βύσμα “Combo 2” έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα – μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC ισχύος έως 85kW. Σε αυτήν την περίπτωση η συσκευή DC μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τη μπαταρία σε 35 λεπτά, ενώ σε 5 μόλις λεπτά μπορεί για να αποθηκευτεί ενέργεια για να κινηθεί το αυτοκίνητο για 50 χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση.

Ο ηλεκτροκινητήρας του Fiat 500 “la Prima” έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150 km/h (με περιοριστή ταχύτητας) και 0-100 km/h σε 9,0’’, ενώ για τα 0-50 km/h απαιτούνται μόλις3,1’’.

Όπως και στην περίπτωση του cabrio, έτσι και στο hatchback η έκδοση “la Prima” του νέου ηλεκτρικού 500 προσφέρεται με το σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα συνοδεύεται από καλώδιο τύπου “Mode 3” που επιτρέπει τη φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή με ισχύ φόρτισης έως 11kW.

 

Το ηλεκτρικό 500 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa. Το Sherpa επενεργεί σε μεγάλο αριθμό συστημάτων του αυτοκινήτου ώστε μειώνοντας της κατανάλωση ενέργειας το όχημα να φτάσει στον προορισμό που έχει τεθεί μέσω του συστήματος πλοήγησης ή στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης. Το πρόγραμμα “Normal” προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης όπως αυτή ενός συμβατικού αυτοκινήτου, ενώ στο πρόγραμμα “Range” ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, που επιτρέπει στον οδηγό να φρενάρει αφήνοντας το γκάζι, αφού το Fiat 500 επιβραδύνει τότε σχεδόν σαν να έχει πατηθεί το φρένο.

Πέραν του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, το ηλεκτρικό Fiat 500 “la Prima” είναι εφοδιασμένο με ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), προσφέροντας για πρώτη φορά στην κατηγορία επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2: τέτοια είναι το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control – iACC) που επιταχύνει και επιβραδύνει αυτόματα το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα κτλ., αλλά και το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας που διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου με βάση τις λωρίδες κυκλοφορίας.

Στην ανακοίνωση της Fiat σημειώνεται ότι όπως και στην περίπτωση του cabrio, έτσι και στην περίπτωση του «κλειστού» ηλεκτρικού 500, το οποίο διαθέτει πανοραμική ηλιοροφή και ανασχεδιασμένο πίσω μέρος, το οποίο διαθέτει μια κλασσική 3η πόρτα για το χώρο αποσκευών, καθώς και ένα νέο σπόιλερ για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, υπάρχει διαδικασία προ-κράτησης, αυτή τη φορά όμως χωρίς προκαταβολή. Διαθέσιμοι είναι τρεις χρωματισμοί με έμπνευση από το περιβάλλον: Ocean Green (θάλασσα), Mineral Grey (γη) και Celestial Blue (ουρανός).

Τέλος, στο πλαίσιο του Fiat Restarts You, η οικογένεια του Fiat 500 είναι διαθέσιμη με τιμές που ξεκινούν από τις 12.200 ευρώ, σε εκδόσεις hatchback και cabrio, με κινητήρες βενζίνης αλλά και με το νέο υβριδικό (mild hybrid) σύστημα κίνησης ενώ η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αναμένεται να είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα στο τέλος του έτους.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

1 comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031