Sto Timoni

Ένα SUV «εκνευριστικά» γερμανικό, δηλαδή ολοκληρωμένο!

Σε μία δύσκολη κατηγορία, που τείνει να καταστεί η πλέον δημοφιλής στην ελληνική αγορά, αυτή των «μικρών» SUV, το Volkswagen T-Cross έρχεται να αντιπαραθέσει τυπικές γερμανικές αρετές που ξέρουμε από παλιότερα να συνοδεύουν τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.

Μετά από σχεδόν 2.000 km στο τιμόνι του T-Cross των 115 ίππων δεν είμαι σίγουρος εάν θα έλεγα ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημά του είναι η συνολική χρηστικότητα/πρακτικότητα που το χαρακτηρίζει – ή αν θέλετε με πιο απλά λόγια το πόσο «βολικό» αυτοκίνητο είναι – ή η γενικώς «συγκρατημένη» κατανάλωση βενζίνης.

Τί προσφέρει ένα τυπικό SUV;

Το Volkswagen T-Cross είναι ένα τυπικό compact SUV (για την ακρίβεια B-SUV, σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων [ΣΕΑΑ]) έχει δηλαδή, εκτός των άλλων, τη δυνατότητα της «ανέμελης» κίνησης σε χωματόδρομους, χάρη στο αυξημένο του ύψος – σε σύγκριση με ένα συμβατικό ΙΧ – και την αντίστοιχα αυξημένη (στα 18,4 εκατοστά) απόσταση από το έδαφος.

Αυτό ακριβώς το αυξημένο ύψος του T-Cross είναι που επιτρέπει επίσης μία διαφορετική χωροταξική διαμόρφωση του εσωτερικού, με αποτέλεσμα τελικά να μπορεί κανείς να νιώσει ότι έχει να κάνει με ένα ευρύχωρο μικρομεσαίο αυτοκίνητο (κατηγορίας C), παρόλο που, όπως είπαμε, τυπικά αυτό είναι ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Β, που έχει ψηλώσει – δηλαδή είναι ένα ψηλό σουπερμίνι. Όμως, όχι δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα, το SUV της Volkswagen είναι προφανώς κάτι παραπάνω – και μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας με τους χώρους του, καθώς στο πίσω κάθισμα θα βολευτεί άνετα ένας ψηλός επιβάτης πίσω από έναν ψηλό οδηγό, έχοντας και χώρο για τα γόνατα και αέρα για το κεφάλι του. Ενώ βεβαίως δεν τίθεται θέμα για τους εμπρός επιβάτες, που κάθονται ακόμα πιο άνετα.

Εξαιρετικά μελετημένο

Έχουμε λοιπόν ένα ολοκληρωμένο σύνολο από άποψη χώρων αυτοκίνητο, καθώς και το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο. Δεν θα λέγαμε ότι είναι κορυφαίο στην κατηγορία όμως η χωρητικότητά του είναι άνω του μέσω ορού. Είναι, επίσης, από τα καλύτερα διαμορφωμένα στην κατηγορία, καθώς διαθέτει και διπλό πάτωμα, το οποίο ανάλογα με τη θέση του σχετικού, κινητού ραφιού, μπορεί είτε να προσφέρει (στην κάτω θέση) τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα με τα πίσω καθίσματα όρθια είτε (στην πάνω θέση του) να δημιουργήσει έναν μεγάλο επίπεδο χώρο φόρτωσης με το ρίξιμο της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Ενώ μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί η ύπαρξη κανονικής ρεζέρβας κάτω από το πάτωμά του – και τονίζουμε το κανονικής, καθώς στο πληροφοριακό υλικό της Koscmocar θα δείτε να αναφέρετε ως «εφεδρικός τροχός εξοικονόμησης χώρου & βάρους». Και μία κανονική ρεζέρβα είναι εκ των ουκ άνευ για ένα SUV που είναι κατασκευασμένο για να κινηθεί και εκτός δρόμου, όπου το «σκίσιμο» ενός ελαστικού ποτέ δεν αποκλείεται – και τότε το κιτ επισκευής τροχού είναι άχρηστο.

Το εσωτερικό του T-Cross είναι γενικά πολύ μελετημένο, με τρόπο που ψάχνεις να βρεις κάτι που δεν είναι στη σωστή θέση, ενώ αντίστοιχα θα λέγαμε δουλεμένη είναι και η τυπικά γερμανική εργονομία. Υπάρχουν πολλές πρακτικές θήκες για μικροπράγματα, όπως οι μεγάλες πλευρικές θήκες στις πόρτες που χωρούν και μπουκάλι νερού 1,5 λίτρου, η θήκη στην κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί και τη θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού, το συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, το ευμέγεθες ντουλαπάκι του συνοδηγού, το μικρό ντουλαπάκι ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, αλλά και το συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

«Δημοκρατική» επιλογή

Στον τομέα του εξοπλισμού το Volkswagen T-Cross στην έκδοση “Style” της δοκιμής μας δεν τα καταφέρνει άσχημα, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που παραθέτουμε πιο κάτω. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ στο κέντρο του ταμπλό η οποία συνεργάζεται με μία εξαιρετική κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων “Active Info Display” με τις τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις, δίνουν το τεχνολογικό στίγμα του μοντέλου που είναι εφοδιασμένο με ένα πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης

Στην περίπτωσή μας, λοιπόν, το αυτοκίνητό «μας» είχε στάνταρ όλα εκείνα τα πολύ ουσιώδη συστήματα που αναβαθμίζουν την ασφάλεια. Ανάμεσά τους, το Adaptive Cruise Control που σου επιτρέπει σε ένα μακρύ ταξίδι να πάρεις μία ανάσα και να χαλαρώσεις λίγο αφήνοντας το πόδι από το γκάζι – χωρίς να είσαι σε διαρκή εγρήγορση για να πατήσεις φρένο αν χρειαστεί – αφού διατηρεί σταθερή όχι μόνο την ταχύτητα αλλά και την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ενώ το προαιρετικό σύστημα επαναφοράς στη λωρίδα κυκλοφορίας είναι αυτό που μπορεί να σου σώσει τη ζωή σε μία στιγμή που θα είσαι κουρασμένος και θα λίγο Θα ξεχαστείς ή πολύ περισσότερο σε κάποια στιγμή που θα τείνεις να κλείσεις, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα τα μάτια σου…

Σημειώνουμε ότι το «χιλιάρι» T-Cross της Volkswagen δεν είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο και θα λέγαμε ότι δεν προσφέρει το απολύτως καλύτερο “value for money” της αγοράς. H τιμολογιακή λογική του εντάσσεται στο γενικότερο σκεπτικό της εταιρείας που θέλει τα αυτοκίνητα να έχουν πλήρη εξοπλισμό σε «λογική» τιμή – και πρέπει να θυμίσουμε ότι επανειλημμένως οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν μιλήσει σε παρουσιάσεις διαφόρων μοντέλων της Volkswagen για “εκδημοκρατισμό” της τεχνολογίας.

 

Οικονομική απόδοση

Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 115 ίππων είναι ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του T-Cross, διότι καταφέρνει να συμπεριφέρεται περίπου όπως ένας δίλιτρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας 20 χρόνια πριν, αλλά με σχεδόν τη μέση κατανάλωση. Προσέξτε, λοιπόν: στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά εύκολο να πετύχεις κατανάλωσεις κάτω των 7,0 λίτρων (αν συγκρατηθείς εντός των ορίων ταχύτητας) γεγονός που τον φέρνει – σχεδόν – να… ανταγωνίζεται τους diesel! Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό συνοδεύεται από μία απόδοση που στο ταξίδι εξασφαλίζει την άνεση και την ασφάλεια (καθώς το αυτοκίνητο δεν έχει πρόβλημα και να επιταχύνει στις ψηλές ταχύτητες), ενώ στην πόλη επιτρέπει να κινείσαι εύκολα, με λίγο γκάζι, γιατί «τραβάει» από χαμηλά. Βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάς ότι ένας κινητήρας υπερτροφοδοτούμενος και σίγουρα στις πολύ υψηλές στροφές πρέπει να έχεις μικρότερες απαιτήσεις – γενικά όμως είναι ένα αποτελεσματικό μηχανικό σύνολο.

Η ισορροπημένη ανάρτηση του T-Cross είναι τόσο σφιχτή, όσο χρειάζεται για να ελέγχονται αποτελεσματικά οι κινήσεις του αμαξώματος, που καταφέρνει να γέρνει στις στροφές και να «μπρουμουτίζει» στο φρενάρισμα πολύ λιγότερο απ’ όσο περιμένεις, αλλά και να «κρατάει» καλά, χωρίς έντονη υποστροφή, επωφελούμενο από την καλή πρόσφυση των ελαστικών 205/55. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μια συμπεριφορά τυπική για Volkswagen, ασφαλή και προβλέψιμη.

Κανένα πρόβλημα στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες, μία κατάσταση όπου το T-Cross δείχνει – και είναι – πολύ σταθερό και ξεκούραστο, με χαμηλό θόρυβο από τον κινητήρα και ελάχιστο αεροδυναμικό από τους μεγάλους καθρέφτες. Δυνατά, αποτελεσματικά και αρκετά ανθεκτικά είναι, τέλος, τα φρένα.

Κατά τ’ άλλα, εκτός ασφάλτου κινείσαι χωρίς προβλήματα, αρκεί να μην ξεχνάς ότι το T-Cross δεν είναι τετρακίνητο, αλλά προσθιοκίνητο, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα μικρά και μεγάλα SUV σήμερα. Οπότε πρέπει να έχεις το νου σου διότι αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι φτιαγμένο για να πηγαίνει σε λάσπες ή σε άμμο αλλά για να μπορεί να κινηθεί σε χωματόδρομους με στοιχειωδώς συμπαγείς επιφάνειες.

Εντέλει, απελπιστικά βολικό!

Το Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 PS της δοκιμής μας είναι σίγουρα ένα από τα πιο «βολικά» αυτοκίνητα της αγοράς. Ένα ευέλικτο SUV που ενδεχομένως δεν έχει τη σπιρτάδα και την οδηγοκεντρική αίσθηση ενός Ford Kuga ούτε το ιδιαίτερο «χρώμα» του Peugeot 2008, που είναι και πιο γρήγορο και πιο οικονομικό (κάτι που ισχύει επίσης και για Kuga), δεν έχει αυτή την «απαλότητα» – τη γαλλική άνεση που χαρακτηρίζει ένα Citroen C3 Aircross ούτε και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής του δυνατού νέου παίκτη της κατηγορίας, Renault Captur. Ενδεχομένως δεν μπορεί να νικήσει τους περισσότερους ανταγωνιστές του στον τομέα του design, δεν είναι επίσης ούτε το απολύτως πιο φθηνό (αν και η σχέση τιμής/εξοπλισμού δεν είναι κακή), αλλά τελικά είναι ένα αυτοκίνητο που ανακαλύπτεις ότι σε… βολεύει!

Είναι ένα τυπικό Volkswagen, “εκνευριστικά” γερμανικό, δηλαδή ολοκληρωμένο, ένα μεταφορικό μέσο που σε εξυπηρετεί σε όλες σου τις δουλειές, ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται να ψάξεις καλά για να βρεις τελικά τί θα του καταλογίσεις ως μειονέκτημα.

Και εμείς μετά τον γύρο της μισής Ελλάδας καταλήξαμε ότι μας ενοχλεί το γεγονός ότι η αυτορυθμιζόμενη μεσαία σκάλα δεν φωτίζει τόσο μακριά όσο θα θέλαμε καθώς και το ότι το σύστημα ανοικτής ακρόασης (blue tooth) δεν γυρίζει αυτόματα την οθόνη σε λειτουργία τηλεφώνου όταν δέχεσαι (ή πραγματοποιείς μια κλήση από το κινητό σου), με αποτέλεσμα να μην μπορείς να τερματίσεις μια κλήση που έχεις ξεκινήσει, πριν παρέμβεις στο σύστημα χειροκίνητα μέσω του μενού. Τέλος, το σκληρό πλαστικό του ταμπλό αδικεί το αξιόλογο αυτοκίνητο, καθώς το κάνει να δείχνει κάπως «φθηνό».

Αρκούν αυτές οι – ίσως ενοχλητικές λεπτομέρειες – για να ανατρέψουν τον χαρακτηρισμό του λευκού μας Volkswagen ως πολυ-εργαλείο; Μάλλον όχι…

Υπερ

Χώροι, εργονομία, πρακτικότητα, εξοπλισμός, πορτμπαγκάζ, κανονική ρεζέρβα, κινητήρας, χαμηλή κατανάλωση, προηγμένα συστήματα ασφαλείας

Κατά

Σκληρό πλαστικό στο ταμπλό, κάποιες λειτουργικές αστοχίες, κάποιες επιλογές του εξοπλισμού

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 85 kW / 115 PS
Κυβισμός (cm3) 999
Ισχύς (PS / rpm) 115/5500
0-100 km/h 9,5’’
Ταχύτητα (km/h) 193
Κατ/ση*(lit./100 km) 5,8/4,4/4,9
Εκπομπές CO2* (g/km) 112
M x Π x Y**(mm) 4108 x 1760 x 1584
Πορτμπαγκάζ (lit.) 455 / 1281
Τιμή*** € 20.550
*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, κατά NEDC II
(αναγωγή σε
NEDC, από τις τιμές
του νέου κύκλου δοκιμών
WLTP).
Kατανάλωση WLTP (l/100km): χαμηλή 6,9 /
μέση 5,5 / υψηλή 5,0 / υπέρ υψηλή 6,2 / μεικτή 5,8
Εκπομπές WLTP / μεικτές
CO₂: 131g/km
Ρεζερβουάρ καυσίμου: 40 λίτρα
**Μεγ. μήκος: 4235 mm
Πλάτος με καθρέπτες ανοιχτούς: 1799
mm
***Τιμή έκδοσης “Style

 

  • Στον εξοπλισμό της έκδοσης Style του αυτοκινήτου της δοκιμής μας περιλαμβάνονται: Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός / πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας, 6 αερόσακοι, Adaptive Cruise Control & Speed Limiter & Front Assist (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου) με City Emergency Braking, Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Fatigue Detection (σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού), σύστημα ένδειξης χαμηλής πίεσης ελαστικών, σύστημα επιτήρησης πεζών & ποδηλάτων, σύστημα infotainment radio “Ready 2 Discover” Streaming & Internet με οθόνη 8”, επαγωγική φόρτιση κινητού (πρότυπο Qi), Wireless We Connect App ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay®, 2 θύρες USB C-Type εμπρός, 1 θύρα USB C- Type πίσω για φόρτιση, 2 φώτα ανάγνωσης LED εμπρός και 2 πίσω, 2 θύρες Usb για τους πίσω επιβάτες (μόνο για φόρτιση), αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών με αντιαλλεργικό φίλτρο, σπορ καθίσματα εμπρός, δυναμική ρύθμιση δέσμης προβολέων, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 6,5J x 17’’, ράγες οροφής κ.ά.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

1 comment

  • Κάτοχος του T Cross από τον Ιούνιο, έχω κάνει 5.000 χλμ μέσα στο καλοκαίρι. Αρνητικά: υψηλή κατανάλωση εντός πόλης, μικροθεματάκια με τα ηλεκτρονικά (απενεργοποιείται κάποιες φορές το σύστημα start/stop, απενεργοποιείται το lane assistan κι άλλα διάφορα τέτοια). Επίσης ενώ τις πρώτες μέρες ήταν τελείως αθόρυβες οι αναρτήσεις, σε μόλις 5.000 χλμ κάνουν θόρυβο που δείχνει ότι προοδευτικά θα γίνεται χειρότερο.

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031