Sto Timoni

Αυτή είναι η Renault της επόμενης δεκαετίας

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του στρατηγικού πλάνου «Renaulution» που παρουσιάστηκε πρόσφατα σε μια μεγάλη διαδικτυακή εκδήλωση, από τον επικεφαλής του γαλλικού γκρουπ Luca de Meo, προβλέπεται μια εκτεταμένη οργανωτική αναδιοργάνωση αλλά και η δημιουργία μιας εντελώς νέας μάρκας με αντικείμενο τις υπηρεσίες κινητικότητας.

Η ολική επαναφορά του Groupe Renault θα βασιστεί σε εκτεταμένες αλλαγές διαδικασιών και λειτουργιών, αλλά στην πλήρη αναμόρφωση της δομής του. Συγκεκριμένα προβλέπονται τα εξής:

  1. Αύξηση της αποτελεσματικότητας των τμημάτων, τα οποία θα είναι υπεύθυνα για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητάς τους, τα κόστη, τον χρόνο εξέλιξης και τον χρόνο μέχρι το λανσάρισμα (time-to-market) του εκάστοτε προϊόντος.

Αποτελεσματικότητα στην διαδικασία εξέλιξης και παραγωγής οχημάτων – ταχύτητα και απόδοση, θα υποστηρίζονται από τη Συμμαχία:

Εξορθολογισμός του αριθμού των διαθέσιμων πλατφορμών, από 6 σε 3 (με το 80% της παραγωγής του Groupe, να βασίζεται σε 3 πλατφόρμες της Συμμαχίας) αλλά και των κινητήρων (από 8 σε 4 οικογένειες κινητήρων)

Όλα τα μοντέλα που θα λανσαριστούν και θα βασίζονται σε υπάρχουσες πλατφόρμες, θα βρίσκονται στην αγορά σε λιγότερο από 3 χρόνια.

Εξορθολογισμός του όγκου παραγωγής, από τις 4,0 εκ. μονάδες το 2019 σε 3,1εκ. μονάδες το 2025 (Harbour standard)

  • Στροφή των διεθνών δραστηριοτήτων του Groupe σε αγορές με υψηλό περιθώριο κέρδους: κυρίως Λατινική Αμερική, Ινδία και Κορέα, ενισχύοντας παράλληλα και την ανταγωνιστικότητα σε αγορές όπως η Ισπανία το Μαρόκο, η Ρουμανία, η Τουρκία και δημιουργώντας περισσότερες συνέργειες με τη Ρωσία.
  • Αυστηρός έλεγχος του κόστους:
  1. Μείωση του σταθερού κόστους: Το σχέδιο 2o22, που εκπονήθηκε το Μάιο του 2020, επεκτάθηκε έως το 2023 ώστε να φθάσει τα 2,5 δισ. ευρώ και να στοχεύσει τα 3 δισ. ευρώ έως το 2025 (συμπεριλαμβανομένου του μετασχηματισμού του σταθερού κόστους σε μεταβλητό)
  2. Μεταβλητά κόστη: 600 € μείωση ανά όχημα, έως το 2023
  3. Περιορισμός των επενδύσεων (R&D και Capex -) από περίπου το 10% των εσόδων σε κάτω του 8% έως το 2025.

Όλες αυτές οι προσπάθειες θα ενισχύσουν την θέση του Groupe και θα μειώσουν την επίτευξη του νεκρού σημείου (σημείο ισοσκελισμού εσόδων – εξόδων – break-even) κατά 30% έως το 2023.

  1. Τέσσερεις επιχειρηματικές ενότητες με ξεχωριστή ταυτότητα και διακριτή θέση στην αγορά.

Αυτό το νέο μοντέλο θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο και πιο κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με 24 λανσαρίσματα έως το 2025 – τα μισά από αυτά στις κατηγορίες C/D – και τουλάχιστον 10 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (EV).

Αυτή η νέα, προσανατολισμένη στη δημιουργία αξίας, οργάνωση και η επιθετική προϊοντική στρατηγική, θα οδηγήσει σε καλύτερη τιμολογιακή πολιτική και βελτιστοποιημένο μίγμα προϊόντων.

Renault, La nouvelle Vague

Η μάρκα θα εκσυγχρονιστεί περαιτέρω, υιοθετώντας καινοτόμες στρατηγικές, εντός και εκτός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως για παράδειγμα, στις υπηρεσίες ενέργειας, τεχνολογίας και κινητικότητας.

Παράλληλα, η μάρκα θα αναβαθμίσει το mix των προϊόντων της υιοθετώντας μια επιθετική στρατηγική στο segment C, ενισχύοντας τη θέση της στην Ευρώπη, αλλά και εστιάζοντας σε κερδοφόρες κατηγορίες προϊόντων και σε αγοραστικά κανάλια βασικών αγορών, όπως της Λατινικής Αμερικής και της Ρωσίας.

Η Renault θα βασιστεί στα ισχυρά πλεονεκτήματα του Groupe:

New Renault Zoë
  • Πρωτοπορία στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025, με βάση τις κάτωθι δράσεις:
  1. Σχέδιο “Ηλεκτρικός πόλος” (Electric Pole), με βάση, ενδεχομένως, στη Βόρεια Γαλλία, την περιοχή με τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα ηλεκτρικών οχημάτων του Groupe παγκοσμίως,
  2. Δημιουργία μιας κοινοπραξίας υδρογόνου που θα ασχολείται από τις κυψέλες καυσίμου μέχρι και τα αυτοκίνητα,
  3. “Περισσότερο Πράσινο” mix προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρώπη,
  4. Τα μισά από τα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως,
  5. Δυναμική παρουσία στην αγορά των υβριδικών, με το 35% του mix των μοντέλων να είναι υβριδικά.
  • Δημιουργός ενός οικοσυστήματος υψηλής τεχνολογίας: στόχος είναι η Renault να παίξει καθοριστικό ρόλο σε βασικούς τομείς τεχνολογίας, από τη διαχείριση μεγάλου όγκου  δεδομένων έως την κυβερνοασφάλεια, μέσω του εκδημοκρατισμού του Software ή αλλιώς του πλάνου “Software République”
  • Ηγέτης στην κυκλική οικονομία με ηλεκτρικά οχήματα (EV) και υπηρεσίες παροχής ενέργειας, μέσω του εργοστασίου κυκλικής οικονομίας στο Flins (Γαλλία).

Dacia & Lada. Όλα, απλά

Η Dacia, θα παραμείνει η Dacia που όλοι ξέρουμε, αλλά με έναν αέρα φρεσκάδας, ενώ η Lada, ακόμα πιο σκληροτράχηλη, θα συνεχίσει να προσφέρει προσιτά προϊόντα, με βάση αποδεδειγμένες τεχνολογίες που στοχεύουν τους «έξυπνούς» αγοραστές, σπάζοντας ταυτόχρονα το προϊοντικό κατεστημένο της κατηγορίας C.

  • Υπερ-αποδοτικά επιχειρηματικά μοντέλα:
  1. Σχεδιασμός που βασίζεται στον εξορθολογισμό του κόστους (Design-to-cost)
  2. Βελτιωμένη αποδοτικότητα: από τις 4 πλατφόρμες σε 1, από τους 18 τύπους αμαξώματος σε 11, αύξηση της μέσης παραγωγής από τις 0,3 εκ. μονάδες/πλατφόρμα, σε 1,1 εκ. μονάδες/πλατφόρμα.
  • Ανανεωμένη και ανταγωνιστική γκάμα, με γενναίο «άνοιγμα» στην κατηγορία C:
  1. Λανσάρισμα 7 νέων μοντέλων μέχρι το 2025, τα 2 από αυτά στην κατηγορία C
  2. Αναβίωση εμβληματικών μοντέλων
  3. Αποτελεσματικότητα στον περιορισμό του CO2: Αξιοποίηση των τεχνολογιών του Groupe (κινητήρες LPG και για τις δύο μάρκες, τεχνολογία E-Tech για την Dacia)

Alpine

Κάτω από την ομπρέλα της Alpine θα περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα Alpine, τα μοντέλα της Renault Sport και το τμήμα Renault Sport Racing, όλα σε έναν νέο, ολοκληρωμένο, λιτό και έξυπνο σχηματισμό, αφιερωμένο στην ανάπτυξη μοναδικών και καινοτόμων σπορ αυτοκινήτων.

  • Πλάνο εξέλιξης 100% ηλεκτρικών προϊόντων, που εξυπηρετούν τη διεύρυνση της μάρκας με τους εξής τρόπους:
  1. Αξιοποιώντας την οικονομία κλίμακας και τις δυνατότητες του Groupe Renault, αλλά και της Συμμαχίας, με τις πλατφόρμες CMF-B & CMF-EV, τις μονάδες παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα ισχυρό τμήμα προμηθειών, το παγκόσμιο δίκτυο διανομής και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες της RCI Bank and Services, που όλα τους εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ανταγωνιστικότητα σε θέματα κόστους.
  2. Με τη Formula1 να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού, με ανανεωμένη τη δέσμευση για την κατάκτηση του τίτλου.
  3. Με την ανάπτυξη ενός νέου σπορ μοντέλου, σε συνεργασία με τη Lotus.
  • Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία το 2025, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Mobilize. Πέρα από την αυτοκίνηση

Αυτή η νέα επιχειρηματική μονάδα σκοπεύει στην ανάπτυξη νέων, κερδοφόρων τομέων, αξιοποιώντας τον όγκο των δεδομένων, τις νέες μορφές κινητικότητας και τις υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια προς όφελος του χρήστη, με απώτερο στόχο την επίτευξη άνω του 20% των εσόδων του ομίλου, έως το 2030. Το στρατηγικό όραμα Mobilize θα επιτρέψει στο Groupe Renault να μεταβεί γρηγορότερα σε μία νέα πραγματικότητα μετακινήσεων, παρέχοντας λύσεις και υπηρεσίες σε άλλες μάρκες, αλλά και σε εξωτερικούς συνεργάτες.

  • Η επιχειρηματική μονάδα Mobilize έχει 3 αποστολές:
  1. Περισσότερος χρόνος αξιοποίησης του αυτοκινήτου (μέχρι ώρας είναι κατά 90% εν αχρηστία),
  2. Καλύτερη διαχείριση της υπολειμματικής αξίας,
  3. Στόχος το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα

  • Μια μοναδική, προσιτή και χρηστική υπηρεσία:
  1. Οχήματα σχεδιασμένα για 4 συγκεκριμένες χρήσεις: 2 για κοινή χρήση (car sharing), ένα για χαλάρωση, ένα για κοντινές παραδόσεις (last-mile),
  2. Καινοτόμες λύσεις χρηματοδότησης (συνδρομή, χρονο-μίσθωση, pay-as-you-go),
  3. Αποκλειστική πλατφόρμα δεδομένων, υπηρεσιών και λογισμικού,
  4. Νέες υπηρεσίες συντήρησης και ανακατασκευής (Re-Factory)

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031