Sto Timoni

Hyundai Inster: Μικρό ηλεκτρικό και αναπάντεχα ελκυστικό

Ο τιμοκατάλογος που συνοδεύει το Hyundai Inster, τη νέα πρόταση της κορεατικής εταιρίας στο χώρο των μικρών αυτοκινήτων που προορίζονται για αστική και περιαστική χρήση, δεν είναι το μοναδικό προσόν του εντελώς νέου αυτού μοντέλου. Πέραν του γεγονότος ότι διαθέτει χαρακτηριστικά SUV (με ότι συνεπάγεται αυτό σε ευκολία χρήσης και δυνατότητες κίνησης) το Inster προσφέρει εξαιρετικούς για την κατηγορία χώρους και πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής, συνδυασμένα – όλα αυτά – με υψηλή τεχνολογία και ένα πολύ αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Δεν είναι πολλά τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς που μπορούν να υπερηφανεύονται ότι γίνονται δικά σας με λιγότερα από 20.000 ευρώ, ενώ πολύ λιγότερα, μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού πέφτουν κάτω από τις 17.000 ευρώ. Σε αυτή τη μικρή λίστα ήρθε να προστεθεί το νέο Hyundai Inster που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τον προηγούμενο μήνα στο πλαίσιο της σχετικής δημοσιογραφικής παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Hyundai Inster

 

Προφανώς, ένα καινούριο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λανσάρεται στην αγορά με τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 16.973 ευρώ (έστω και με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά που όμως δεν είναι δεδομένη – κανονική τιμή 22.390 ευρώ) είναι αναπόφευκτο να τραβήξει την προσοχή του υποψήφιου αγοραστή, ακόμα και αν δεν είναι λάτρης της ηλεκτροκίνησης. Γιατί βλέπετε, με αυτά τα χρήματα είναι ελάχιστα πλέον τα μοντέλα (συμβατικά και ηλεκτρικά) που μπορεί να αποκτήσει κανείς – και αυτά είναι αυτοκίνητα των μικρότερων κατηγοριών (μίνι και σουπερμίνι) που κατά κανόνα προορίζονται περισσότερο για αστική και περιαστική χρήση και πολύ λιγότερο για ταξίδια. Με βάση λοιπόν το ότι το Hyundai Inster, περί ου ο λόγος, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο για τέτοια χρήση, το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας» των ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάζει πολύ λιγότερο την απόφαση του υποψήφιου αγοραστή.

Hyundai INSTER

 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: το νέο Hyundai Inster έρχεται να τοποθετηθεί μεταξύ των κατηγοριών A και Β (θα λέγαμε δηλαδή μεταξύ μοντέλων όπως τα Fiat 500 και Toyota Aygo X από τη μια, και Peugeot 208 και Volkswagen Polo από την άλλη, έχοντας μήκος 3.825 mm, πλάτος 1.610 mm, ύψος 1.575 mm και μεταξόνιο 2.580 mm, στοιχεία που του επιτρέπουν να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, στο οποίο χωρούν με χαρακτηριστική άνεση τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικες. Ενώ παράλληλα υπάρχει και ένα αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 280 λίτρων, η οποία όμως μπορεί να αυξηθεί στα 351 λίτρα, σύροντας τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός. Ενώ με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, ο όγκος φόρτσης φτάνει τα 1.059 λίτρα, κάτι που καθιστά το μικρό Hyundai ιδανικό για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

Παράλληλα το νέο μοντέλο διαθέτει και το προσόν της σχετικά αυξημένης απόστασης από το έδαφος, που του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με άνεση εκτός ασφάλτου, αντιμετωπίζοντας παράλληλα και τις κακοτοπιές τις ελληνικής ασφάλτου.

Hyundai Inster

Και το ενδιαφέρον στην περίπτωση του νέου Hyundai Inster δεν είναι μόνο ότι προσφέρει αναμφισβήτητη ευελιξία και απρόσμενα μεγάλους χώρους, με βάση τις εξωτερικές του διαστάσεις, αλλά και υψηλή ποιότητα κατασκευής την οποία ο οδηγός δεν αργεί να αντιληφθεί – και υπεύθυνη για αυτό είναι η αίσθηση της δεμένης κατασκευής που αποπνέει το αυτοκίνητο. Μια πρώτη γεύση, άλλωστε, αυτής της ποιότητας είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε και εμείς πραγματοποιώντας το σχετικό test drive διαπιστώνοντας επίσης ότι το νέο Hyundai διαθέτει επίσης και πολύ ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Hyundai Inster

Το Inster προσφέρεται με την επιλογή δύο μπαταριών: standard range/42 kWh για αυτονομία 327 χλμ. και long range/49 kWh για 370 χλμ. αυτονομίας (συνδυασμένος κύκλος WLTP και στις δύο περιπτώσεις) που θεωρείται παραπάνω από αρκετή για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται κυρίως για αστική και περιαστική χρήση. Πολύ περισσότερο που στον αστικό κύκλο η αυτονομία αυξάνεται στα 473 και 518 χλμ. αντίστοιχα. Σημειώστε ότι το standard range συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 97 ίππων (0-100 km/h σε 11,7’’, τελική ταχύτητα 140 km/h), ενώ το long range με κινητήρα 115 ίππων (0-100 km/h σε 10,6’’, ταχύτητα 150 km/h).

Σημειώστε ότι το Hyundai Inster διαθέτει και ενδιαφέρουσες δυνατότητες φόρτισης, αφού με σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC ≥120 kW μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του από το 10 έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά. Ενώ για τη φόρτιση στο σπίτι, ο ενσωματωμένος στο όχημα φορτιστής 11 kW επιτρέπει την απλοποιημένη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας, σε 4 ώρες για τη μπαταρία των 42 kWh και 4 ώρες & 35’ για τη μπαταρία των 49 kWh. Το Inster προσφέρει επίσης ένα προαιρετικό σύστημα Vehicle-to-Load (V2L), το οποίο επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές χρησιμοποιώντας την μπαταρία του αυτοκινήτου.

Hyundai Inster

Το νέο Hyundai Inster προσφέρεται σε τέσσερις πλούσια εξοπλισμένες με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά για το Standard Range από τα 16.973 ευρώ και από τα 18.972 ευρώ για το Long Range (με την κρατική επιδότηση). Στην τιμή αυτή έχει συνυπολογιστεί επίσης και το Green Bonus της Hyundai, που φτάνει τα 2.600 ευρώ, καθώς η αντιπροσωπεία θέλει να κάνει όσο το δυνατόν πιο δελεαστικό το νέο μοντέλο.

Hyundai Inster

Το ενδιαφέρον είναι ότι ο παραπάνω τιμοκατάλογος συνδυάζεται με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 10,25 ιντσών και ένα σύστημα πλοήγησης με οθόνη 10,25 ιντσών, ενώ προσφέρεται επίσης συνδεσιμότητα υψηλού επιπέδου, με το Hyundai Digital Key 2 Touch με τεχνολογία NFC – για παράδειγμα – να επιτρέπει στους οδηγούς να ξεκλειδώνουν και να εκκινούν το όχημά τους με ευκολία χρησιμοποιώντας το smartphone τους.

Hyundai Inster

Ενώ δεν λείπει και η “Smart Sense”, η ολοκληρωμένη σουίτα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της Hyundai. Εδώ, μεταξύ άλλων, συναντάμε το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist ή FCA) που μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist ή LKA), το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) που χρησιμοποιεί τα δεδομένα της κάμερας και της πλοήγησης για να αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας, την Προειδοποίηση Προσοχής Οδηγού (Driver Attention Warning ή DAW) που παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού για σημάδια απροσεξίας ή υπνηλίας, το σύστημα υποβοήθησης υψηλής δέσμης φώτων (High Beam Assist ή HBA) που εναλλάσσει αυτόματα μεταξύ υψηλής και χαμηλής δέσμης, η κάμερα στην καμπίνα (In-Cabin Camera ή ICC) κλπ.

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930