Με το Μade in Japan να παραπέμπει σε κάτι καλύτερο σε επίπεδο αξιοπιστίας και με όνομα βαρύ σαν ιστορία το νέο Suzuki Swift αναλαμβάνει να συνεχίσει μία μεγάλη παράδοση καθώς έχουμε να κάνουμε με έναν παραδοσιακά δυνατό παίκτη στην κατηγορία των σουπερμίνι. Η πρόσφατη δημοσιογραφική παρουσίαση του μας έδωσε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε κατά πόσο έχει τα προσόντα να συνεχίσει το success story των προκατόχων του.
Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις λένε στα γήπεδα και στον αγωνιστικό χώρο των μικρών αυτοκινήτων με τον διττό ρόλο, δηλαδή των λεγομένων σουπερμίνι που από τη μια εμφανίζονται ως αυτοκίνητα πόλης και από την άλλη ως οικογενειακά μεταφορικά μέσα, το Suzuki Swift έχει δείξει πως ξέρει να κερδίζει αγώνες. Το επιβεβαιώνουν αυτό τα 9,1 εκατομμύρια των πωλήσεων τριών γενεών του δημοφιλούς μοντέλου την τελευταία εικοσαετία. Για να μην προσθέσουμε και τα αυτοκίνητα που προηγήθηκαν πριν το Suzuki Swift αποκτήσει παγκόσμιο brand name…
Ίσως για αυτόν τον λόγο οι Ιάπωνες διατήρησαν όχι μόνο τις διαστάσεις (και τις αναλογίες του αμαξώματος) στα ίδια περίπου επίπεδα με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά και σε κάποιο βαθμό τα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδίασης, όπως η «αιωρούμενη» οροφή, που δείχνει να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο αμάξωμα χάρη στις μαύρες πλευρικές κολώνες. Πάντως σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο, που ιδιαίτερα στο ανοιχτό κίτρινο-πράσινο που βλέπετε στις φωτογραφίες δεν μπορείς παρά να το χαρακτηρίσεις χαριτωμένο.
Δεν είναι λοιπόν ιδιαίτερα μεγάλο το νέο Suzuki Swift, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι γενικώς κακό: με μήκος σαφώς κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3,86 m) με τα οποία θα δείτε ότι «φλερτάρουν» τα περισσότερα σύγχρονα σουπερμίνι, είναι προφανές ότι το νέο Swift περισσότερο προορίζεται περισσότερο για αστικές διαδρομές και λιγότερο για ταξίδια – με την αναλογία πλάτους/μήκους να φτάνει το 45% και συνεπάγεται μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη και πιο εύκολη εξεύρεση θέσης για παρκάρισμα.
Από την άλλη μεριά όμως μπαίνοντας στο Swift θα εκπλαγείτε από το χώρο που θα έχετε στα στη διάθεσή σας στο πίσω κάθισμα, αν είστε άτομο ύψους άνω του 1.85 μ. και καθίσετε πίσω από ένα αντίστοιχου ύψους οδηγό. Γιατί τελικά το νέο Suzuki Swift χαρακτηρίζεται από μία ομολογουμένως επιτυχημένη χωροταξική διαμόρφωση που περιλαμβάνει πέραν του ευρύχωρου εσωτερικού και να αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ. Ενώ πολύ θετικά σχόλια θα κάνουμε για την εξαιρετική εργονομία, την πολύ καλή ορατότητα γύρω-γύρω, τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και τις βολικές θέσεις για μικροπράγματα. Έχει δηλαδή το νέο Suzuki Swift όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζονται για να το χαρακτηρίσεις ως ένα εξαιρετικά πρακτικό αυτοκίνητο – ένα εργαλείο για τις καθημερινές σας μετακινήσεις.
Οδηγώντας τώρα το νέο Suzuki Swift δεν αργείς να διαπιστώσεις πόσο καλά δουλεύει το ήπια υβριδικό (mild hybrid) σύστημα κίνησης 12V με το οποίο διατίθεται το νέο μικρό Suzuki. Μπορεί να μην υπάρχει γκάμα κινητήρων με πολλαπλές επιλογές για τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά αυτός ο μονόδρομος δεν οδηγεί σε λάθος μέρος. Γιατί είναι αλήθεια είναι ότι ο νέος κινητήρας των περίπου 1200 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 82 ίππους και συνεπικουρείται από έναν μικρό, χαμηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα, είναι σε θέση να κατεβάζει σε πολύ χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση (επισήμως το Suzuki Swift καίει γύρω στα 4,4 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πράξη μπορεί κανείς περιμένει κάτι κοντά 5,5 λίτρα/100 χλμ. – και αυτή η διαπίστωση δεν είναι καθόλου κακή. Ενώ κατά τ’ άλλα – και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό – ο οδηγός εισπράττει μια πολύ ευχάριστη ζωντάνια στην καθημερινότητα στην πόλη, καθώς στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το όφελος από την παρουσία του μικρού ηλεκτροκινητήρα είναι παραπάνω από αισθητό. Συμπλέκτης και επιλογέας του χειροκίνητου, 5 σχέσεων κιβωτίου, αποδεικνύονται πολύ εύχρηστοι – και ολοκληρώνοντας το οδηγικό παζλ θα λέγαμε ότι το νέο Suzuki Swift είναι ένα χαρακτηριστικά ευκολο-οδήγητο αυτοκίνητο. Πάντως για εκείνους που θέλουν το μέγιστο της άνεσης υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Σημειώστε στο σημείο αυτό το Suzuki Swift ότι είναι το μοναδικό σουπερμίνι που προσφέρεται και έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (AWD) – και είναι αυτή μια παραδοσιακή «αρετή» του Swift, καθώς την τετρακίνηση είχαμε δει και στους προκατόχους του.
Αν τώρα κάπου δεν τα καταφέρνει τόσο καλά το Swift είναι στον τομέα της άνεσης από την ανάρτηση (που είναι λίγο πιο σφιχτή απ’ ότι θα θέλαμε – ίσως επειδή σε αντάλλαγμα προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά) αλλά και ο θόρυβος στις ψηλές ταχύτητες. Το τελευταίο στοιχείο, σε συνδυασμό με τις όχι και τόσο καλές ρεπρίζ (πάντα στις ψηλές ταχύτητες) είναι στοιχεία που δεν καθιστούν το Swift την καλύτερη επιλογή για ένα ταξίδι. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις με ασφάλεια μια μεγάλη διαδρομή στον αυτοκινητόδρομο.
Κατά συνέπεια το νέο Suzuki Swift δείχνει και βάσει προδιαγραφών, και στην πράξη ότι είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των αστικών μετακινήσεων. Ενδεχομένως με τιμή εκκίνησης τα 18.450 ευρώ να μην μπορείς να το χαρακτηρίσεις ιδιαίτερα φθηνό. Από την άλλη μεριά όμως σου προσφέρει ένα υπερπλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) με στοιχεία που συναντάει κανείς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Όπως, για παράδειγμα, το σύστημα που παρακολουθεί με κάμερα τα μάτια του οδηγού και κρίνει το επίπεδο ετοιμότητας του για να παρέμβει αν χρειαστεί σε περίπτωση που διαπιστώσει απόσπαση προσοχής ή πολύ περισσότερο υπνηλία. Είναι δε το νέο Suzuki Swift ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς που εισάγεται πλήρως εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις του Γενικού Κανονισμού Ασφαλείας Οχημάτων GSR II (ΕΕ) 2019/2144.
Σημειώνουμε τέλος ότι το νέο Suzuki Swift καλύπτεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά / ηλεκτρικά μέρη), 12 έτη εγγύηση για το αμάξωμα ενώ προσφέρει και από 5 έτη δωρεάν οδική βοήθεια.
Δείτε εδώ τα αναλυτικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά του νέου Suzuki Swift
Δείτε εδώ τον εξοπλισμό του νέου Suzuki Swift
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SUZUKI SWIFT | |
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.197 κ.εκ. |
| ΙΣΧΥΣ (PS/rpm) | 82/5.700 |
| ΡΟΠΗ (Nm/rpm) | 112/4.500 |
| ΜxΠxΥ (mm) | 3.860×1.735 x1.495 |
| ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (L) | 265 |
| ΒΑΡΟΣ (kg) | 919 |
| 0-100 km/h (sec) | 12,5 |
| ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) | 165 |
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100km) | 4,4* |
| ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (g/km) | 98-99* |
| ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (€) | 18.450 |
| *Συνδυασμένος κύκλος WLTP | |










Add comment