Sto Timoni

Νέο Lada Niva Travel: αντίο Chevrolet, καλημέρα Avtovaz

Πριν από ένα χρόνο, η Avtovaz εξαγόρασε το μερίδιο της General Motors στην κοινή επιχείρηση GM-Avtovaz, μετά την οποία το Chevrolet Niva SUV επέστρεψε στην γκάμα των μοντέλων της Lada. Επρόκειτο για ενδεχομένως το τελευταίο επεισόδιο ενός απίστευτου σίριαλ, κατά τη διάρκεια του οποίου το αυθεντικό, τρίθυρο Lada Niva, παιδί της Σοβιετικής Ένωσης της δεκαετίας του 70, βρέθηκε να πωλείται στις μέρες μας εκσυγχρονισμένο ώς “Lada 4X4”.

Οριμένες διευκρινήσεις λοιπ0όν είναι απαραίτητες: Βάσει της συμφωνίας με την General Motors η εμπορική ονομασία Niva κατοχυρώθηκε υπέρ της κοινοπραξίας GM-AVTOVAZ προκειμένου να κατασκευαστεί ο διάδοχος του θρυλικού, αυθεντικού Niva. Το νέο αυτοκίνητο κατασκευάστηκε και διατέθηκε στην εσωτερική αγορά κυρίως με τα σήματα της Chevrolet, χρησιμοποιώντας και αρκετά μηχανικά μέρη του αρχικού μοντέλου, το οποίο όμως παρέμεινε – και αυτό – στην παραγωγή. Βλέπετε, στην πορεία οι δύο συνεταίροι δεν τα βρήκαν…

Ενώ παράλληλα η Avtovaz άλλαξε χέρια τουλάχιστον δυο φορές και αφού κάποια στιγμή βρέθηκε στην κατοχή της Rosoboronexport (της μεγάλης εταιρίας που εξάγει τα ρωσικά οπλικά συστήματα στο εξωτερικό) κατέληξε να αποτελεί τμήμα του Groupe Renault. Και φαίνεται ότι οι Γάλλοι αποφάσισαν να βάλουν μια τάξη, αφού οι φορές που οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες τα έκαναν θάλασσα όταν ανέλαβαν ευρωπαϊκά εργοστάσια, δεν είναι λίγες…

Το υπ. αρ. 1 Lada Niva Travel μόλις έχει βγει από τη γραμμή παραγωγής, παρούσης της ηγεσίας της Avtovaz.

Επιστρέφοντας στο Chevrolet Niva, τώρα, η μετονομασία του Lada Niva Travel λέει πολλά, με την περαιτέρω εξέλιξη αυτού του οχήματος παντός εδάφους να εναπόκειται πλέον αποκλειστικά στην Avtovaz. Ωστόσο, το facelift φαίνεται να αποτελεί κληροδότημα της πρώην κοινοπραξίας – γι’ αυτό στην εμφάνιση του μοντέλου Lada Niva Travel που παρουσιάστηκε πρόσφατα, μπορεί κανείς να δει πολλά νέα στοιχεία του Chevrolet Niva 2 το οποίο, βέβαια, δεν έχει σχέση με τη σχεδίαση “X-style” η οποία χαρακτηρίζει σήμερα την Lada. Παρεμπιπτόντως, αυτό εξηγεί επίσης την ταχύτητα με την οποία πραγματοποιήθηκε το facelift καθώς και το ότι η Avtovaz έχει ήδη ανακοινώσει την έναρξη της κανονικής παραγωγής του μοντέλου.

Αυτή είναι η πρώτη τόσο μεγάλης κλίμακας ανανέωση του Niva, το οποίο εισήλθε στην αγορά με την επωνυμία Chevrolet το 2002, έχοντας από τότε υποστεί μόνο ένα μόνο μέτριο λίφτινγκ, που πραγματοποιήθηκε το 2009.

Το γιατί το αρχικό, λιτό, αυθεντικό και ικανότατο εκτός δρόμου Lada Niva κατάφερε να παραμείνει μέχρι σήμερα στην παραγωγή, έχοντας αφήσει το αποτύπωμά του και στην αγορά της χώρας μας, μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ εδώ. Ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πριν από δύο χρόνια, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Μόσχας είχε κάνει την εμφάνισή του το πρωτότυπο Lada Vision 4X4, που φαινόταν ότι θα αποτελούσε ένα μοντέλο βασισμένο στην αισθητική του αρχικού Lada Niva, αλλά θα ακολουθούσε την αρχιτεκτονική των σύγχρονων SUV.

Το νέο Niva Travel διαφέρει από το προ-facelift μοντέλο στο αρκετά αλλαγμένο μπροστινό μέρος του αμαξώματος που φέρει νέους προβολείς, προφυλακτήρα, καπό και μία πλατιά γρίλια για τον αερισμό του ψυγείου στη μάσκα. Υπάρχουν, επίσης, τώρα “τετράγωνες” επενδύσεις στους θόλους των τροχών που βοηθούν στην απόκρυψη οπτικών στοιχείων του απερχόμενου μοντέλου.

Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές δεν είναι τόσο σημαντικές. Υπάρχει ένας «ρετουσαρισμένος» προφυλακτήρας, φωτιστικά σώματα με τμήματα LED και ένα νέο κάλυμμα για τη ρεζέρβα. Επιπλέον, φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Avtovaz δείχνουν το νέο Lada Niva Travel σε μία ειδική εκτός δρόμου έκδοση εφοδιασμένο με snorkel (αναπνευστήρα), κιτ αμαξώματος από άβαφο πλαστικό και ειδικά ελαστικά εκτός δρόμου. Ωστόσο, το αμάξωμα του Niva είναι το ίδιο – κάτι που φαίνεται από τη χαρακτηριστική σιλουέτά του, αλλά και το σχήμα των πλαϊνών υαλοπινάκων.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Lada Niva Travel θα ανακοινωθούν αργότερα. Ωστόσο, κρίνοντας από την ήδη δημοσιευμένη έγκριση τύπου οχήματος (OTTS), δεν θα υπάρξουν σημαντικές τεχνικές αλλαγές. Το τετρακίνητο SUV θα διατηρήσει τον κινητήρα 1,7 λίτρων με 80 ίππους και ροπή 127 Nm. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 5 ταχυτήτων, υπάρχει – όπως και στο «κλασικό» Niva – μειωτήρας (δηλαδή αργό/γρήγορο) αλλά και δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού.

Το μήκος, το πλάτος και το ύψος του ανανεωμένου αυτοκινήτου – Niva Travel – είναι αντίστοιχα 4.099 mm, 1.804 mm και 1.652 mm, αντίστοιχα, δηλαδή, είναι 43 mm μακρύτερο και 4 mm μεγαλύτερο σε πλάτος από το τρέχον Niva. Η αύξηση των διαστάσεων οφείλεται κυρίως στις προσθήκες στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου και στους θόλους των τροχών. Το μεταξόνιο είναι το ίδιο – 2450 mm. Το βάρος του Lada Niva Travel κυμαίνεται από 1465 έως 1515 kg, ανάλογα με τη διαμόρφωση, δηλαδή, το ελάχιστο είναι 20 kg μικρότερο από αυτό του απερχόμενου μοντέλου.

Σημειώστε ότι προς το παρόν η Avtovaz κρατά «μυστικό» τον χρόνο έναρξης των πωλήσεων, αλλά και τον τιμοκατάλογο. Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχουν επίσης πληροφορίες για εξαγωγή του μοντέλου, που κατά πάσαν πιθανότητα θα διατεθεί, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, στην εσωτερική αγορά της Ρωσίας.

Σχετικό βίντεο – παρουσίαση στη γραμμή παραγωγής του νέου μοντέλου μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ:

Το παραπάνω βίντεο ετοίμασε το ladaclub

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

2 Σχόλια

  • Αφηστε τα ολα αυτα… Στην Ελλάδα θα ερθει; Αφου εχουμε εμπάργκο κατα Ρωσιας…

    • Δεν γνωρίζω κατά πόσον τίθεται θέμα εμπάργκο. Ξέρω όμως σίγουρα ότι τα τελευταία χρόνια η παραγωγή της Avtovaz διοχετεύεται αποκλειστικά στην εσωτερική αγορά – και μάλιστα δεν επαρκεί! Ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες από Ρώσους συναδέλφους, το Τολιάτι δεν εξετάζει το ενδεχόμενο των εξαγωγών. Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε πια να κάνουμε με μία μάρκα που ανήκει στη Renault. Πάντως προς το παρόν – και δυστυχώς γιατί μιλάμε για μια εντελώς νέα γκάμα μοντέλων – δεν φαίνεται να αρχίζουν ξανά οι εισαγωγές Lada στην Ελλάδα

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930