Sto Timoni

Νικήσαμε τον θόρυβο!

Η μείωση του θορύβου στα «σαλόνια» των σύγχρονων αυτοκινήτων αυξάνει την άνεση και διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των επιβατών. Η διαφορά σε σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών είναι τόσο πιο αισθητή, όσο πιο πίσω πηγαίνουμε. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση της Ford, που διαφημίζει την στρατηγική Whisper Strategy, που αποδίδει τα μέγιστα στην περίπτωση του νέου Kuga Plug In Hybrid.

Οι βελτιώσεις στα σημεία είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά: επιτυγχάνοντας τη μείωση διάφορων «μικροθορύβων» γύρω από το όχημα οδηγούμαστε στην αντιληπτή από οδηγούς και επιβάτες συνολική μείωση του θορύβου.

Η στρατηγική μείωσης θορύβων της Ford

Για το νέο Kuga, η Ford μελέτησε κάθε τι που παράγει θόρυβο και έλαβε τα αντίστοιχα μέτρα. Καθιστώντας, για παράδειγμα, διάτρητα τα δερμάτινα καθίσματα του Kuga Vignale, μείωσε τη συνολική επιφάνεια των επίπεδων επιφανειών στο εσωτερικό, ώστε οι θόρυβοι να απορροφώνται αντί να ανακλώνται. Ενώ οι αεροδυναμικές «ποδιές» κάτω από το αμάξωμα εμποδίζουν την είσοδο θορύβων από το δρόμο και τον αέρα στην καμπίνα.

Επίσης, οι μηχανικοί της Ford αφιέρωσαν δύο χρόνια στη δοκιμή 70 και πλέον διαφορετικών ελαστικών σε ποικίλες επιφάνειες – από λεία άσφαλτο μέχρι τραχύ τσιμέντο και καλντερίμι – σε υγρές και στεγνές συνθήκες και σε διάφορες ταχύτητες, προκειμένου να πετύχουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ελαχιστοποίηση του θορύβου και τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου άνεσης και πρόσφυσης.

Παράλληλα, οι δίοδοι και τα «κανάλια» πίσω από τα εξωτερικά πάνελ του νέου Kuga, τα οποία επιτρέπουν στην κρυφή καλωδίωση να περνούν από τη μία περιοχή στην άλλη, είναι μικρότερα και στενότερα, ώστε να περιορίζεται η ροή αέρα μέσα στο αμάξωμα.

Αθόρυβη ηλεκτροκίνηση

Το Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει βενζινοκινητήρα, ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh για αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων και μειωμένο θόρυβο.

Επιλέγοντας το προφίλ οδήγησης EV Now ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και το όχημα κινείται μόνο μέσω της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό να φτάνει μόλις τα 52 dB(A), όσο ο ήχος μιας ήπιας βροχόπτωσης.

Επιπροσθέτως, το Kuga Plug-In Hybrid Vignale διαθέτει την τεχνολογία Active Noise Cancellation. Το σύστημα ανιχνεύει ανεπιθύμητους ήχους χαμηλής συχνότητας στην καμπίνα μέσω στρατηγικά τοποθετημένων μικροφώνων και τους εξουδετερώνει εκπέμποντας ηχητικά κύματα αντίθετης φάσης με τη βοήθεια του ηχοσυστήματος της B&O.

Χάσμα γενεών

Μία ενδιαφέρουσα δοκιμή* που πραγματοποίησε η Ford έδειξε ότι οι επιβάτες του νέου Ford Kuga Plug-In Hybrid βιώνουν επίπεδα εσωτερικού θορύβου που αντιστοιχούν στο 25% εκείνων που βίωναν οι παππούδες τους σε ένα Ford Anglia του 1966. Σημειώστε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ότι ένας ήχος είναι δύο φορές πιο έντονος από κάποιον άλλο όταν είναι περίπου 10 db (decibel) υψηλότερος.

Μέγιστος θόρυβος στο εσωτερικό στα 50 km/h περίπου μετρημένος με 3η σχέση στο κιβώτιο (για μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων):

ΌχημαΘόρυβος dB(A)
1966 Ford Anglia89 (89.4)
1970 Ford Cortina81 (80.9)
1977 Ford Granada83 (82.5)
1982 Ford Cortina79 (78.5)
2000 Ford Mondeo77 (77.3)
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid69 (69.3)

Το Kuga Plug-In Hybrid έχει κατανάλωση από 1,2 l/100 km και εκπομπές CO2 από 26 g/km NEDC (από 1,4 l/100 km και 32 g/km WLTP) με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 72 km NEDC (56 km WLTP).

Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Τα οχήματα με έγκριση τύπου Light Duty Vehicle με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) θα έχουν στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας και εκπομπών CO2 για τους κύκλους New European Drive Cycle (NEDC) και WLTP. Το WLTP θα αντικαταστήσει πλήρως το NEDC το αργότερο μέχρι τα τέλη του 2020. Οι ισχύουσες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών. Στο πλαίσιο της σταδιακής κατάργησης του NEDC, γίνεται αναγωγή των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 στο WLTP. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, επομένως το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031