Sto Timoni

Volvo: Ισότητα των φύλλων και στην παθητική ασφάλεια!

Τα αυτοκίνητα της είναι Εξίσου ασφαλή για γυναίκες και άνδρες μας διαβεβαιώνει ότι είναι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει η σουηδική Volvo. Αυτό δεν είναι τόσο προφανές όσο μπορεί κανείς να νομίζει, καθώς μία γυναίκα διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο να τραυματιστεί σε ένα ατύχημα με αυτοκίνητο. Αυτό οφείλεται αφενός στο ότι ανάμεσα στα δύο φύλα υπάρχουν εγγενείς ανατομικές διαφορές και αφετέρου στο ότι οι άνδρες έχουν ιστορικά αποτελέσει τη νόρμα στις δοκιμές σύγκρουσης.

Επωφελούμενη από την έρευνα στην ασφάλεια που κάνει εδώ και μισό αιώνα και βασίζεται σε πραγματικά ατυχήματα, η Volvo Cars είναι σε θέση να αναγνωρίσει ποιοι τραυματισμοί παρουσιάζονται σε διαφορετικές συγκρούσεις για τους άνδρες, τις γυναίκες και τα παιδιά και να μεταφέρει αυτή τη γνώση στους μηχανικούς της που είναι επιφορτισμένοι με την ασφάλεια.

 

 

Το 1970 ιδρύθηκε η Ομάδα Έρευνας Οδικών Ατυχημάτων της Volvo. Έκτοτε, η ομάδα έχει συγκεντρώσει και αναλύσει δεδομένα από περισσότερα από 40.000 αυτοκίνητα και 70.000 επιβάτες. Αυτό οδήγησε σε πολλά από τα καινοτόμα συστήματα που υπάρχουν στα αυτοκίνητα της Volvo σήμερα. Καινοτομίες όπως τα συστήματα WHIPS (προστασία αυχένα) και SIPS (προστασία από πλευρική σύγκρουση) και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας περιγράφονται στο σχετικό υλικό που έδωσε στη δημοσιότητα η Volvo παρακάτω:

  • Οι γυναίκες γενικά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού του αυχένα και της σπονδυλικής στήλης από τους άνδρες, λόγω διαφορών στην ανατομία. Το σύστημα WHIPS συνδυάζει ένα στιβαρό προσκέφαλο με ειδικής σχεδίασης κάθισμα για να υποστηρίζει τόσο το κεφάλι όσο και τη σπονδυλική στήλη, προστατεύοντας τον αυχένα. Ύστερα από μία σχετικά μεγαλύτερη πτώση των αριθμών των τραυματισμών ανάμεσα σε γυναίκες μέσα σε ένα Volvo με WHIPS, η τεχνολογία τώρα παρέχει συγκρίσιμο κίνδυνο τραυματισμού του αυχένα και της σπονδυλικής στήλης για τους άνδρες και για τις γυναίκες και έχει ελαττώσει κατά το ήμισυ το μακροπρόθεσμο κίνδυνο τραυματισμού, σε σύγκριση με προηγούμενα αυτοκίνητα της Volvo.
  • Σε σχέση με τους άνδρες, οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να τραυματιστούν στο στήθος σε ένα ατύχημα με αυτοκίνητο, λόγω διαφορών στην αντοχή του σκελετού. Η καινοτομία της Volvo, SIPS (Side Impact Protection System – Σύστημα Προστασίας από Πλευρικές Συγκρούσεις), χρησιμοποιεί μια έξυπνη δομή αμαξώματος για να αναβαθμίσει συνολικά την ασφάλεια. Το SIPS, μαζί με τους πλευρικούς αερόσακους, ελαττώνει τους σοβαρούς τραυματισμούς στο στήθος κατά περισσότερο από 50% για το σύνολο των επιβατών, σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα της Volvo πριν από την εφαρμογή του.

  • Οι γυναίκες ήταν επίσης στο επίκεντρο της έρευνάς μας για την ανάπτυξη των Πλευρικών Αερόσακων τύπου Κουρτίνας (IC – Inflatable Curtain). Τα διαφορετικά ύψη των επιβατών καθιστούν τους Αερόσακους τύπου Κουρτίνας ένα ζωτικό χαρακτηριστικό ασφαλείας, καθώς καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια των παραθύρων, προσφέροντας την αναγκαία προστασία στο κεφάλι σε μία πλευρική σύγκρουση. Μαζί με το SIPS και τους πλευρικούς αερόσακους, οι Αερόσακοι τύπου Κουρτίνας (IC) μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμών στο κεφάλι κατά σχεδόν 75%, σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα της Volvo πριν από την εφαρμογή τους. Το IC ήταν το πρώτο σύστημα αερόσακων που προσφέρει βελτιωμένη προστασία τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.
Το σύστημα αερόσακων του Volvo XC 90 περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, γονάτων οδηγού, πλευρικούς στα εμπρός καθίσματα και “αεροκουρτίνες” που καλύπτουν όλες τις σειρές των καθισμάτων.
  • Για να μάθει περισσότερα σχετικά με τον κίνδυνο που διατρέχουν οι έγκυες γυναίκες στις συγκρούσεις, η Volvo Cars ανέπτυξε το πρώτο στον κόσμο ψηφιακό ανδρείκελο σύγκρουσης με βάση το μέσο σωματότυπο μιας εγκύου γυναίκας. Το υπολογιστικό μοντέλο επιτρέπει τη μελέτη παραμέτρων όπως η μετακίνηση του επιβάτη και το πώς η ζώνη ασφαλείας και ο αερόσακος βοηθούν στην προστασία της γυναίκας και του εμβρύου.
  • Πρόσφατα, τα ερευνητικά δεδομένα της Volvo Cars ανέδειξαν τη σημασία της προστασίας της σπονδυλικής στήλης και της μέσης για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από το φύλο και το σωματότυπό τους. Περαιτέρω ανάλυση και μελέτη εστίασαν στην πολυπλοκότητα των συγκρούσεων με εκτροπή από το δρόμο και των τραυματισμών που συνεπάγονται. Η τεχνολογία που προέκυψε και λανσαρίστηκε αρχικά στο XC90 και πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα SPA, είναι ένας αποσβεστήρας ενέργειας στα καθίσματα που υπερβαίνει κατά πολύ τα τρέχοντα πρότυπα που επιβάλλουν οι κανονισμοί για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Angelos Papapaschalis

2 Σχόλια

  • Ας μας απαντήσουν τότε πως γίνεται να μην υπάρχει φως στις πίσω πόρτες και στο πίσω σαλόνι γενικά , και να θεωρούνται έξτρα . Τα παιδιά που συνήθως κάθονται πίσω δεν έχουν φως ούτε ανεβαίνοντας / κατεβαίνοντας στο αυτοκίνητο , ούτε για κάποια απασχόληση ή διάβασμα στο μοντέλο xc40 momentum . Τα φώτα στην πίσω καμπίνα ανήκουν στο έξτρα πακέτο με τους περιστρεφόμενους προβολείς !

    • Κάτι τέτοια δυστυχώς συμβαίνουν καμιά φορά, καθώς -λίγο πολύ όλες οι εταιρίες- “παίζουν” με τα πακέτα εξοπλισμού, για να φέρουν την τιμή εκεί που θέλουν. Τη συγκεκριμένη έλλεψη δεν την γνωρίζω, το άρθρο αφορα την παθητική ασφάλεια, έναν τομέα στον οποίο οι Σουηδοί έχουν παράδοση και έχουν γράψει ιστορία. Ο χώρος μας είναι ανοιχτός, να τοποθετηθεί όποιος θέλει από την εταιρία και να απαντήσει στο ερώτημά σας.

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031