Sto Timoni

Safestrip: Ο δρόμος… μιλάει και βοηθάει τον οδηγό

Νανοαισθητήρες που πληροφορούν τον οδηγό για τις συνθήκες οδήγησης και την κατάσταση του οδοστρώματος και τον βοηθούν στη λήψη των ενδεδειγμένων αποφάσεων, αλλά και στην πραγματοποίηση μιας σειράς ενεργειών κι ελέγχων, αποτελούν την υλοποίηση μιας ιδέας που προάγει την οδική ασφάλεια.

Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία και καινοτομία που φέρει το όνομα Safestrip, παρουσιάστηκε επίσημα πλέον, στις αρχές της βδομάδας, σε πραγματικές συνθήκες, στην Αττική Οδό, από τον Τεχνικό Συντονιστή του ευρωπαϊκού έργου, το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ (πρόκειται λοιπόν για μια τεχνολογία με και ελληνικό χρώμα), σε μια εκδήλωση «υβριδική» εκδήλωση (με πολλούς προσκεκλημένους και δημοσιογράφους να συμμετέχουν διαδικτυακά), παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, με επίκεντρο το ξενοδοχείο Holiday Inn.

Σημειώστε ότι το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/EKETA), συμμετείχε ως Τεχνικός Συντονιστής του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού έργου ΗΟRΙΖΟΝ2020  «SAFE STRIP-Safe and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive» (https://safestrip.eu/).

H τεχνολογία SAFESTRIP, είναι μια ελληνική πατέντα η οποία, μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο στατικές και δυναμικές πληροφορίες που αφορούν το δρόμο και τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα κινούμενα οχήματα. Μεταξύ αυτών ο συντελεστής πρόσφυσης λόγω της τρέχουσας κατάστασης του οδοστρώματος και των καιρικών συνθηκών, το όριο ταχύτητας του δρόμου, η πυκνότητα της κίνησης των οχημάτων (κυκλοφοριακή συμφόρηση) και τυχόν προβλήματα σε εξόδους του αυτοκινητοδρόμου, αυτοκίνητα ή τρένα (σε αφύλακτες διαβάσεις) που πλησιάζουν προς το όχημα.

Παράλληλα προσφέρει και τη δυνατότητα αυτόματης πληρωμής διοδίων (“εικονικά” διόδια) ή αυτόματης πληρωμής στάθμευσης σε πόλη. Η τεχνολογία αυτή, που είναι χαμηλού κόστους, λειτουργεί είτε τα οχήματα είναι αυτόνομα, είτε εξοπλισμένα με προηγμένα (συνεργατικά ή μη) συστήματα είτε μη εξοπλισμένα. Οι πληροφορίες ασφαλείας συλλέγονται και διαμοιράζονται στα οχήματα μέσω διάταξης μίκρο και νάνο αισθητήρων ενθυλακωμένων σε ειδικά στοιχεία της υποδομής.

Πρόκειται για μια σημαντική βελτίωση της λειτουργίας των Συνεργατικών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών.

Το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης-ΝΠΙΔ), εδρεύει στη Θέρμη Θεσσαλονίκης και είναι ο κύριος ερευνητικός φορέας στον τομέα των Μεταφορών στην Ελλάδα. Υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031