Sto Timoni

Αντέχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε βροχή, off road και σκληρή χρήση;

Το νερό και το ηλεκτρικό ρεύμα δεν είναι ο καλύτερος συνδυασμός, όπως δεν είναι ότι καλύτερο για τις συστοιχίες των μπαταριών οι δονήσεις και τα κτυπήματα. Από την άλλη, οι μεγάλες, εντυπωσιακές οθόνες αφής δεν είναι βέβαιο ότι σε συνθήκες κίνησης του αυτοκινήτου δέχονται μόνο αγγίγματα. Όλα αυτά μπήκαν στο μικροσκόπιο των μηχανικών της Ford, που υπέβαλαν σε μια σειρά εξαντλητικές δοκιμασίες αντοχής το νέο πλήρως ηλεκτρικό SUV μοντέλο της εταιρίας, τη Ford Mustang Mach-E, για να βεβαιωθούν ότι αντέχει και στο χρόνο και στη σκληρή χρήση.

Δοκιμές παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιεί η Ford στην γκάμα των “σκληροτράχηλων” pick-up μοντέλων της χρησιμοποιήθηκαν για τη νέα, πλήρως ηλεκτρική, Ford Mustang Mach-E. Από το πλύσιμο με υψηλή πίεση μέχρι την οδήγηση σε κακοτράχαλες διαδρομές, η ομάδα της Ford χρησιμοποίησε μια σειρά μεθόδων για να θέσει την Ford Mustang Mach-E σε κατάσταση που αντιστοιχεί σε πολύ πιο έντονη καταπόνηση σε σχέση με τη συνήθη χρήση που προκύπτει από τους καταναλωτές. Στόχος, να καταδειχθεί η αξιοπιστία και η αντοχή στη χρήση του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρίας, προκειμένου να αρθούν οι όποιες αμφιβολίες από το καταναλωτικό κοινό.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, η Ford αποφάσισε να επιστρατεύσει τεχνογνωσία δοκιμών 118 ετών. Πλύσιμο με υψηλή πίεση, ρομποτικά «οπίσθια» για την αντοχή των καθισμάτων στο εσωτερικό, αλλά και οδήγηση σε κακοτράχαλες διαδρομές, είναι μερικές μόνο από τις δοκιμασίες στις οποίες υπέβαλε μία ομάδα μηχανικών της Ford τη νέα Mustang Mach-E. Τα εξαντλητικά αυτά τεστ είναι σχεδιασμένα ώστε να προσομοιώνουν καταπονήσεις πολύ πιο έντονες από εκείνες που προκαλεί η καθημερινή χρήση.

Ford Mustang Mach-E “torture tests”

«Έχουμε κάνει τεράστια βήματα στην προσπάθειά μας να δοκιμάσουμε την Mustang Mach-E σε ακραίες συνθήκες – υποβάλλοντάς την σε καταπόνηση πολύ πιο έντονη από την αντίστοιχη που υφίσταται στα χέρια ενός μέσου καταναλωτή – ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στον ανοιχτό δρόμο» δήλωσε η Donna Dickson, chief programme engineer, Mustang Mach-E.

Πλύσιμο κατά βούληση

Περίπου το 13%[1] των Ευρωπαίων δεν είναι σίγουροι εάν τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αντέξουν την οδήγηση υπό βροχή – πόσο μάλλον να ανταπεξέλθουν τη διαδικασία πλυσίματος ενός αυτοκινήτου. Έτσι, η Ford ανάγκασε τη νέα Mustang Mach-E να περάσει 60 φορές τη διαδικασία αυτόματου πλυσίματος χωρίς αφρό, μέσω ενός αυτόματου ιμάντα κίνησης για ολοκληρωμένο πλύσιμο με ψεκαστήρες, βούρτσες και στεγνωτές – το αντίστοιχο ενός πλυσίματος κάθε δύο εβδομάδες για περισσότερα από δύο χρόνια.

Για να μπορέσει να ελέγξει την περίπτωση διαρροών και λοιπών εξωτερικών ζημιών εξ αιτίας του νερού, η ομάδα «βομβάρδισε» τα πλαίσια των θυρών, τα διακοσμητικά ένθετα, τα πάνελ, τα λογότυπα, τους προβολείς, τα φώτα και τα αυτοκόλλητα με ισχυρό πιεστικό νερού (1.700 PSI και θερμοκρασία 60 βαθμών Κελσίου) από απόσταση περίπου 0,3 m. Αυτή η πίεση, σε συνδυασμό με απορρυπαντικά, μπορεί να αφαιρέσει ακόμα και κηλίδες λαδιού από το δρόμο.

Δοκιμές με “Robutt”

Η Ford δοκίμασε κάθε τι που είχε σχέση με τη χρήση των καθισμάτων από τους πελάτες – και κυρίως τις φθορές του μαξιλαριού της έδρας. Οι μηχανικοί της Ford μελέτησαν τις μεταβολές φορτίου βάρους πάνω στα καθίσματα, κάνοντας χρήση διαφόρων σωματότυπων. Αυτό γίνεται προγραμματίζοντας ένα «ρομποτικό οπίσθιο» (robotic “butt”, ή αλλιώς “robutt”), για την προσομοίωση της καταπόνησης της φθοράς που προκαλεί ένα άτομο που μπαίνει και βγαίνει από την Mustang Mach-E – τουλάχιστον 25.000 φορές.

Επίσης, οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς των υλικό των καθισμάτων ActiveX για την αντοχή του στην καθημερινή σκληρή χρήση. Αυτό περιλάμβανε χημικές δοκιμές, ώστε προϊόντα όπως τα αντισηπτικά χεριών να μην φθείρουν το υλικό, δοκιμές εκδοράς για αντοχή του φινιρίσματος μετά από προσομοίωση 10-ετούς κύκλου χρήσης, καθώς και «τέντωμα» του υλικού των καθισμάτων 100.000 φορές, προκειμένου να αξιολογηθεί η αντοχή του στις ρωγμές.

Ford Mustang Mach-E torture tests

Οθόνη με κρύσταλλο που αντέχει…

Η ραγισμένη οθόνη ενός τηλεφώνου δεν είναι ό,τι καλύτερο, αλλά μία ραγισμένη οθόνη αφής – και μάλιστα μία οθόνη με λειτουργικότητα όπως αυτή της Mustang Mach-E – είναι απαράδεκτη. Η οθόνη αφής των 15,5” στην Mustang Mach-E χρησιμοποιεί μία ειδική έκδοση του κρυστάλλου Dragontrail™ για διασφάλιση της αντοχής του. Το εν λόγω κρύσταλλο εδράζεται σε ένα πλαίσιο από υψηλής αντοχής μαγνήσιο που αντέχει ακόμα και αν το τραβήξετε ή πέσετε πάνω του.

Ford Mustang Mach-E “torture tests”

«Η οθόνη της Mustang Mach-E είναι σημαντικό συστατικό της οδηγικής εμπειρίας. Αποτελεί κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού και όπως είναι φυσικό το βλέμμα πέφτει επάνω της» είπε χαρακτηριστικά ο Dickson. «Γνωρίζαμε ότι έπρεπε να εφαρμόσουμε σχολαστικά μέτρα προκειμένου να διασφαλίσουμε την αντοχή της στην καθημερινή χρήση των πελατών — σκεφθείτε χτυπήματα από πορτοφόλια και τσάντες, κατοικίδια να πέφτουν επάνω της, παιδιά να παίζουν, και άλλα πολλά. Χρειάζεται άριστη γνώση των πελατών για να αναγνωρίσεις πιθανά θέματα που προκύπτουν ώστε να μπορέσεις να τα αποτρέψεις.»

Σχολαστικές δοκιμές

Οι πελάτες της Mustang Mach-E πρέπει να νιώθουν σίγουροι ότι μπορούν να εγκαταλείπουν την άσφαλτο και να οδηγούν το αυτοκίνητό τους στο χώμα, χωρίς να φοβούνται ότι θα προκληθούν ζημιές στη βαφή.

Για το σκοπό αυτό, οι μηχανικοί της Ford υπέβαλλαν τη νέα Mustang Mach-E σε δοκιμή 300 μιλίων σε διαδρομές εκτός δρόμου για να αξιολογήσουν τη ζημιά που προκαλείται στο χρώμα του αμαξώματος από χαλίκια και θραύσματα. Η Ford χρησιμοποίησε δύο διαφορετικές κατηγορίες χαλικιών καθώς επαγγελματίες οδηγοί «ντριφτάριζαν» την Mustang Mach-E σε μία μεγάλη ευθεία με διάσπαρτα χαλίκια με ταχύτητα των 100 km/h σχεδόν 200 φορές.

Αφού ολοκληρώθηκε το πρώτο τεστ, η ομάδα αντικατέστησε το χαλίκι με ακόμα πιο αιχμηρές πέτρες επαναλαμβάνοντας διαρκώς τη δοκιμή.

«Η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν πρέπει να περιορίζεται σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους στην πόλη και τα προάστια» δήλωσε ο Dickson «Δοκιμάσαμε την Mustang Mach-E ώστε οι πελάτες να μπορούν με αυτοπεποίθηση να απολαμβάνουν περιστασιακά ή και να ζουν μόνιμα σε περιοχές με χωματόδρομους, χωρίς να ανησυχούν για τυχόν “ξεφλούδισμα” της βαφής.»

# # #

[1]  Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την παγκόσμια συμβουλευτική εταιρεία έρευνας και ανάλυσης, PSB τον Ιούνιο του 2019 με συμμετοχή 3.000 ατόμων σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα το διάστημα μεταξύ 6 και 14 Ιουνίου.

Πηγή: Ford Motor Hellas

Σχετικά με τη Ford Motor Company

Η Ford Motor Company είναι μία παγκόσμια εταιρεία με έδρα στο Dearborn, Michigan, που έχει δεσμευτεί να συνεισφέρει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, όπου όλοι οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να κινούνται και να κυνηγούν τα όνειρά τους. Το πρόγραμμα Ford+ για την ανάπτυξη και τη δημιουργία αξίας συνδυάζει υφιστάμενα πλεονεκτήματα, νέες δυνατότητες και σταθερές σχέσεις με τους πελάτες για τον εμπλουτισμό των εμπειριών και την ενίσχυση της πιστότητας αυτών των πελατών.  Η Ford σχεδιάζει, κατασκευάζει, εμπορεύεται και υποστηρίζει τεχνικά μία πλήρη γκάμα συνδεδεμένων και όλο και περισσότερο εξηλεκτρισμένων επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων: Φορτηγά, SUV, van και αυτοκίνητα Ford, και πολυτελή οχήματα Lincoln. Η εταιρεία επιδιώκει κορυφαίες θέσεις στους τομείς ηλεκτροκίνησης, υπηρεσιών διασυνδεδεμένων οχημάτων και λύσεων κινητικότητας, μεταξύ των οποίων τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, ενώ παρέχει χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω της Ford Motor Credit Company. Η Ford απασχολεί περίπου 186.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία, τα προϊόντα της και την Ford Motor Credit Company υπάρχουν στον ιστότοπο corporate.ford.com.

Η Ford Ευρώπης είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, πώληση και συντήρηση οχημάτων μάρκας Ford σε 50 ανεξάρτητες αγορές ενώ απασχολεί περίπου 43.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις πλήρους ιδιοκτησίας της και κοινοπραξίες και περίπου 55.000 άτομα συμπεριλαμβανομένων των μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων. Επιπλέον της Ford Motor Credit Company, οι δραστηριότητες της Ford Ευρώπης περιλαμβάνουν το Ford Customer Service Division και 14 εγκαταστάσεις παραγωγής (10 πλήρους κυριότητας και τέσσερις μη συγχωνευμένων κοινοπραξιών). Τα πρώτα αυτοκίνητα Ford έφτασαν στην Ευρώπη το 1903 – τη χρονιά που ιδρύθηκε η Ford Motor Company. Η Ευρωπαϊκή παραγωγή ξεκίνησε το 1911.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930